یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ |۵ صفر ۱۴۴۶ | Aug 11, 2024
کد خبر: 1176135
۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲
تصاویر/ تردد زائران اربعین حسینی از پایانه مرزی تمرچین به کربلای معلی

حوزه/ مرز تمرچین در شهرستان پیرانشهر برای سومین سال متوالی میزبان زوار اربعین است و آمادگی پذیرایی از ۵۰۰ هزار زائر اربعینی را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، مزر تمرچین در شهرستان پیرانشهر با تدابیر دولت برای سومین سال متوالی میزبان زوار ایرانی و خارجی جهت تردد به خاک عراق و حضور در پیاده روی اربعین است و این ظرفیت را دارد که ۵۰۰ هزار زوار را استقبال و به خاک مقدسه کربلای معلی بدرقه کند و با توجه به آب هوایی خنک، تردد از این مسیر برای زوار اربعین مطلوب است.

مواکب حسینی در مرز مستقر شده و در حال ارائه خدمات هستند و هر روز هم به تعداد این مواکب افزوده می‌شود.

کاک درویش فرماندار شهرستان پیرانشهر ضمن بازدید از مواکب در حال ایجاد در این مرز، در جریان روند انتقال زوار از مرز تمرچین قرار گرفت.

حال و هوای اربعینی در مرز تمرچین

برپایی موکب درمانی سازمان تأمین اجتماعی در مرز تمرچین

عبداله مسافری مدیر درمان تأمین اجتماعی آذربایجان غربی نیز از برپایی موکب درمانی سازمان تأمین اجتماعی در مرز تمرچین خبر داد و اظهار داشت: موکب درمانی سازمان تأمین اجتماعی از امروز یکشنبه به صورت شبانه روزی در پایانه مرز تمرچین مستقر و خدمات درمانی مورد نیاز زائرین اباعبداله الحسین(ع) را ارائه خواهد کرد.

وی افزود: حدود ۱۶۷ نفر از از کادر درمانی شامل پزشک، پرستار، دارویار مدیریت درمان استان با همکاری استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان در این موکب مستقر خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته علاوه بر ارائه بیش از ۲۵۰۰ مورد خدمات پزشکی به زائرین اربعین حسینی، برنامه‌های متنوع فرهنگی نیز برگزار شد که امسال نیز با توجه به محل مناسب استقرار موکب و تأمین به موقع نیروی انسانی و دارو و تجهیزات مورد نیاز، علاوه بر ارائه خدمات درمانی، برنامه‌های فرهنگی نیز اجرا خواهد شد.

۳۴ دستگاه آمبولانس و یک فروند بالگرد آماده خدمت‌رسانی به زوار اربعین در آذربایجان غربی

فرزین رضازاده دبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین آذربایجان غربی نیز به خدمات بهداشت و درمان استان به زوار اربعین در آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: امسال ۳۴ دستگاه آمبولانس و یک فروند بالگرد آیین اربعین را در مسیرهای مختلف استان پوشش می‌دهند که مقدمات لازم در این خصوص فراهم شده است.

وی با بیان اینکه عملیات امدادی از کلیه مبادی ورودی استان از مرز بازرگان تا پایانه مرزی تمرچین پوشش داده خواهد شد، ادامه داد: ۱۲۰ نفر کارشناس اورژانس به‌صورت مستقیم و ۳۰۰ کارشناس به‌صورت غیرمستقیم درگیر این مراسم خواهند بود و کاروان بهداشت و درمان اربعین از ۲۴ مردادماه ۱۴۰۳ لغایت ۶ شهریور ۱۴۰۳ در پایانه مرزی تمرچین مستقر و آماده خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی خواهند بود.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha