سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ |۷ صفر ۱۴۴۶ | Aug 13, 2024
مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان فارس یکی از مصادیق جامعه پردازی را اربعین حسینی برشمرد و گفت: پیاده روی اربعین جزو شعائر است، پیاده روی اربعین نمایشگاه وحدت اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی پیش از ظهر امروز در همایش مشترک از حرم تا حرم که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به قدمت و پیشینه پیاده روی زیارت سید الشهدا(ع) اظهار کرد: آنچه در روایات مورخین متقن است از زمستان شیخ انصاری این موضوع در میان علما و مردم وجود داشته است.

وی اضافه کرد: در جدیت و تلاش و در تدریس ساعتی نبوده از شیخ انصاری مگر اینکه ایشان در حال مطالعه، تدریس و طلبه پروری بودند، معارف خود و سیره اهل بیت(ع) را از بزرگان و علمای خود گرفته ایم.

مدیر حوزه علمیه فارس عنوان کرد: صحنه هایی را در کنگره اربعین مشاهده می کنیم که بی نظیر بوده است، برای برگزاری یک نشست چند نفره چندین روز هماهنگی میان افراد لازم است اما یک جمعیت ۲۰ میلیونی بدون هیچ هماهنگی گرد یکدیگر جمع می شوند این جمعیت توسط سید الشهدا(ع) هدایت می شود.

وی یکی از مصادیق جامعه پردازی را اربعین حسینی برشمرد و گفت: پیاده روی اربعین جزو شعائر است، پیاده روی اربعین نمایشگاه وحدت اسلامی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha