سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ |۷ صفر ۱۴۴۶ | Aug 13, 2024
کلانتری

حوزه/ تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع) گفت: در نگاه توحیدی غیر از الله برای انسان معنا ندارد تمام اهمیت اربعین و عاشورا و کربلا به عصر توحید بر می گردد، مصیبت های بزرگ در تاریخ کم نبوده است اما اکنون یادی از آنان نیست چراکه وصل به توحید نبوده است اما واقعه کربلا وصل به توحید بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری پیش از ظهر امروز در همایش حرم تا حرم که در سالن شهید دستغیب حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به رویداد بزرگ اربعین حسینی اظهار کرد: از تلاش های افرادی که موجب برگزاری این همایش شده اند قدردانی می کنیم.

وی در ادامه با تصریح اینکه در دین داری انسان باید در بخش باورها مومن باشد، اضافه کرد: همچنین انسان باید در دل خود که موجب جهت مند شدن رفتار ها می شود مومن باشد، انسان باید در حوزه فکر که همان باور است و در حوزه دل قوی عمل کند.

تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع) عنوان کرد: اگر نگاه انسان به جهان توحیدی شد مشخص می شود که زیر ساخت ایمان به وجود آمده است زیرساخت اصلی اسلام توحید است.

وی خاطرنشان کرد: در پرتو نگاه توحیدی به جهان تکبر، غرور و پست دیگر معنا ندارد در واقع خود دنیا نیز بی ارزش می شود، افراد سرمایه دار مانند ترامپ که نمرود های زمان ما هستند در نگاه توحیدی صفر هستند، این زیر ساخت فکر دینی و اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری یادآور شد: در نگاه توحیدی غیر از الله برای انسان معنا ندارد تمام اهمیت اربعین و عاشورا و کربلا به عصر توحید بر می گردد، مصیبت های بزرگ در تاریخ کم نبوده است اما اکنون یادی از آنان نیست چراکه وصل به توحید نبوده است اما واقعه کربلا وصل به توحید بود.

وی متذکر شد: هیچ خانه ای در روی زمین به جز کعبه ارزشمند نیست چراکه کعبه وصل به توحید است، حتی معاد نیز یکی از توابع توحید است.

عضو جامعه روحانیت شیراز در توصیه ای به مبلغین بیان کرد: به لحاظ رتبه بندی نخست فکر باید ساخته شود تا بعد نوبت به رفتار و دل برسد اما آن چیزی که از بیرون آغاز می شود مرحله نخست دل است که به واسطه آن می شود توحید را دریافت، این جرقه از دل برای مبلغ بهترین ظرفیت است، مبلغین باید نهایت استفاده را در ایام اربعین ببرند کربلا را باید وصل به اساس اسلام توحید کرد.

وی در خصوص نسل کشی صهیونیست ها در غزه گفت: کشوری که رسماً کشور اهل بیت(ع) است در این جهانی که حدود ۲ میلیارد مسلمان دارد، از مظلومیت غزه حمایت می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha