سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ |۷ صفر ۱۴۴۶ | Aug 13, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: جاذبه ۲۰ میلیون زائر در گرما معنویت است، اما باید مراقب شیطان بود، مبلغین باید جلوی راهزنی های شیطان را بگیرند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین لطف الله دژکام پیش از ظهر امروز در همایش حرم تا حرم که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، در خصوص تبلیغ دین اظهار کرد: از همه عزیزانی که تبلیغ دین را در سفر مذهبی اربعین را برعهده گرفته اند قدردانی می کنم که تلاش می کنند کار تبلیغ معارف را به یک سرانجام خوب برسانند.

وی در ادامه خطاب به مبلغین اضافه کرد: اگر معنویت را از زندگی بشر حذف کنیم چیزی برای ادامه زندگی باقی نمی ماند این نکته نه به عنوان شعار است بلکه به عنوان یک تجربه جدی که بشر در قرنی که گذشت با آن مواجه شد.

نماینده ولی فقیه در فارس با عنوان اینکه آغاز تمدن اروپایی بر اساس انکار معنویت بود، خاطرنشان کرد: در ۳۰۰ الی ۴۰۰ سال گذشته بیان می کردند که نمی‌دانیم خدایی وجود دارد یا خیر هنگامی به قرن بیستم رسیدند افتخار به این می کردند که ما در اوج تمدن هستیم و شما عقب مانده اید، این فضا در سال ۵۷ توسط شهدا و علما به هم خورد، انقلابی که در سال ۵۷ رقم خورد یک پرسش مطرح شد که ایرانیان چه چیزی کم دارند؟ سپس این بیان شد که ایرانیان به دنبال معنویت گمشده بشر هستند، انگیزه های معنوی مردم را پای خط انقلاب آورد.

وی همچنین در خصوص طوفان الاقصی مطرح کرد: فقط۴۰ هزار غیر نظامی کشته شده است، از اسماعیل هنیه پرسیدند چرا طوفان الاقصی را راه انداختند در جایی ایشان گفت ما این مسیر را از امام حسین(ع) فرا گرفتیم، زیارت اربعین زمینه ساز آدرس صحیح گمشده بشر است.

عضو جامعه روحانیت شیراز بیان کرد: جاذبه ۲۰ میلیون زائر در گرما "معنویت" است، اما باید مراقب شیطان بود، مبلغین باید جلوی راهزنی های شیطان را بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه مرزداری از دین با مبلغین و روحانیت است، گفت: دشمن از واژه «آخوند» برای تخریب روحانیون استفاده می کنند ما نیز به روی این واژه تاکید داریم علم با این لباس عجین بوده است، رسمی ترین دادگاه جهان دادگاه لاهه هنوز بر دوش قضات آنان است، حتی دادستان آنان باید چیزی بر سر بگذارد، اگر دانشجوی آنان بخواهد فارغ التحصیل شود لباس روحانیت را می پوشند خودشان می گویند عمامه ابن سینا است، آخوند حفظ کننده چیزی است که پیامبر خاتم(ص) گفته است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس افزود: ظاهر اربعین حفظ می شود اما حفظ باطن آن دست عالم دینی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha