سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ |۷ صفر ۱۴۴۶ | Aug 13, 2024
کد خبر: 1176690
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۳
پیاده روی اربعین

حوزه/ امام جمعه شهرستان مهر پیاده‌روی اربعین را زمینه اصلی ظهور حضرت مهدی(عج) خواند و گفت: اجتماع جهانیان در همایش اربعین حسینی باعث رشد جامعه اسلامی و الهی خواهد شد.

حجت الاسلام علیرضا سفار امام جمعه شهرستان مهر در استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، پیرامون پیاده‌روی اربعین و شرایط جامعه در هنگام ظهور گفت: امام زمان (عج) حیات طیبه را محقق خواهند کرد و در این حیات طیبه از زمان ظهور امام زمان (عج) تمام استعدادهای بشریت به طور کامل به فعلیت خواهد رسید.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری فرمودند: "گاهی افراد تصور می‌کنند زمان ظهور پایان تاریخ است، درحالی که از زمان آمدن امام زمان (عج) حیات انسانی شروع می‌شود" گفت: در اینجا این سوال مطرح می‌شود که امروزه مگر در دنیا شرایط حیات انسانی چگونه است؟ این توحشی که در قالب مدرنیسم انسان و شخصیت او را لگدکوب کرده هیچ ربطی به حیات طیبه انسانی ندارد، این شرایط تمدن وحشی که در غرب امروز حاکم است شرایط را برای انسان‌های آزادی خواه به شدت سخت کرده است.

امام جمعه شهرستان مهر تاکید کرد: زمانی که ظهور تحقق پیدا کند این عالم پر از توحش و دور از اخلاق انسانی را تبدیل به حیات طیبه می‌کنند، در این زمینه امام باقر (ع) فرمودند: «إِذَا قَامَ قَائِمُنَا، وَضَعَ اللّه‌ُ یَدَهُ عَلی رُؤُوسِ الْعِبَادِ، فَجَمَعَ بِهَا عُقُولَهُمْ وَکَمَلَتْ بِهِ أَحْلامُهُمْ». «هنگامی که قائم ما قیام کند، خداوند، دستش را بر سر بندگان می نهد و عقل‌های ایشان را با آن، جمع می کند و خِرَدهایشان با او کامل می شود».

حجت الاسلام سفار با طرح این سؤال که در جامعه آرمانی که همه انبیاء و اولیای الهی برای این دنیا متصور بودند، قرار است چه اتفاقی بیفتد؟ در جامعه آرمانی دنیا محل عبادت و بندگی خدا می‌شود و از روی کره خاکی عبادت شیطان برداشته و دیگر کسی شیطان را پرستش نخواهد کرد. جنگ و درگیری حق و باطل، جبهه شیطان و جبهه الله به نقطه تقابلی خواهند رسید که در آخر دنیا در مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت و با پیروزی جبهه حق تمام آرمان‌های انبیاء و اولیای الهی توسط امام زمان (عج) محقق خواهد شد.

وی افزود: در این مسیر، یکی از مؤلفه‌های بسیار ارزشمند و قدرتمندی که می‌تواند جامعه را به رشد و رسیدن به ظهور امام زمان (عج) و تمدن نوین اسلامی برساند، پیاده روی اربعین سیدالشهداء (ع) است.

امام جمعه شهرستان مهر تاکید کرد: اربعین حسینی یک مؤلفه بسیار قدرتمند برای رشد جامعه اسلامی است. برای اینکه جامعه اسلامی به جایگاهی برسد که بتواند ظهور را محقق کند باید شرایطی را در جامعه ایجاد کنیم که انسان‌ها و جامعه اسلامی با سازماندهی به رشد و تشکیلات و انسجام برسند و در مؤلفه‌های قدرت ازجمله قدرت نظامی، قدرت سیاسی، قدرت اقتصادی، قدرت مذهبی و فرهنگی و دینی به رشدی بی‌اندازه برسند.

حجت الاسلام سفار با بیان اینکه امروزه جامعه اسلامی ما و آزادی خواهان عالم از همه کشورها زیر پرچم امام حسین (ع) قرار گرفته اند، بیان کرد: به فرموده امام خمینی(ره) "این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است". قدرت معنوی امام حسین (ع) و محبتی که امام حسین (ع) در دل بندگان در سراسر دنیا ایجاد کرده باعث شده تمام انسان‌های آزادی خواه زیر پرچم امام حسین (ع) به خودسازی بپردازند و بعد باعث جامعه پردازی شوند که این جامعه پردازی یک جامعه اسلامی و الهی خوب را تشکیل دهد که به ظهور منتج شود.

وی گفت: در آرمان‌هایی که در روایات برای زمان ظهور امام زمان (عج) معرفی کرده‌اند، و امروزه عدالت، محبت، برادری، انسانیت را شمه‌ی تقریباً کوچکی از آن را در پیاده روی اربعین می‌بینیم. در پیاده روی اربعین وقتی حرکت می‌کنیم می‌بینیم که تمام زائران و خادمان امام حسین (ع) همه زندگی و اموالشان وقف امام زمان (عج) و امام حسین (ع) شده است. در پیاده روی اربعین همه با هم برادرند، همه عاشق هم هستند و به هم محبت می‌کنند. هیچ‌کس منیّت ندارد. مردم عراق خانه‌های خود را در اختیار زائران امام حسین (ع) قرار می‌دهند و فرزندانشان در این مسیر خدمتگزاری می‌کنند و همه خود را وقف امام حسین (ع) کرده اند.

امام جمعه شهرستان مهر با اشاره به اینکه این رشد در حال تکامل یافتن است تا به رشد واقعی برسد، گفت: در این دنیای وانفسایی که قتل، غارت و آدمکشی و دنیای سرمایه داری و لیبرالیسم بسیار دیده می‌شود، امروز دنیا با دیدن اربعین و پیاده روی اربعین مشاهده کرده که تمدن نوینی در حال شکل گرفتن و به دنیا معرفی شده که می‌تواند با فرهنگ برادری، انسانی و الهی خود دنیا را اداره کند و جایگزین همه فرهنگ‌های دیگری شود که در مقابل خدا و در مقابل جبهه حق ایستاده اند.

حجت الاسلام سفار اظهار کرد: امروز در پیاده روی اربعین مسیحیان، اهل سنت و یهودیان این فرهنگ را می‌بینند و محبت و عشق و خوبی و انسانیت را در این حرکت عظیم مشاهده می‌کنند و به زیر پرچم امام حسین (ع) آمده اند تا رشد کنند. وقتی جامعه جهانی به این نتیجه برسد که این فرهنگ، فرهنگ متعالی است چاره‌ای ندارند جز اینکه زیر پرچم امام حسین (ع) قرار بگیرند.

امام جمعه شهرستان مهر تاکید کرد: در حال حاضر دو پرچم در جهان وجود دارد؛ پرچم شیطان که به دست یهود و صهیونیسم است و پرچم اهل بیت (ع) که امروز علمدار آن ایران اسلامی، جبهه مقاومت و مکتب اهل بیت (ع) است که در پیاده روی اربعین تجلی پیدا کرده است. آزادی خواهان عالم اگر شیعه هم نباشند برای مقابله با فرهنگ شیطانی ناگزیرند زیر پرچم اسلام، اهل بیت و حضرت سیدالشهدا علیهماالسلام قرار بگیرند.

حجت الاسلام سفار با بیان اینکه مردم لذت جامعه آرمانی زمان ظهور را در پیاده روی اربعین می‌بینند و جهان این را درک کرده است، ادامه داد: جامعه آرمانی زمان ظهور برای جهانیان خوشایند است. کسانی که به پیاده روی اربعین نرفتند لذت آن را درک نمی‌کنند و در آن نور قرار نگرفتند تا لذت آن نور و روشنایی و عنایت خاص الهی را ببینند. هر کسی که یک بار به پیاده روی اربعین برود دیگر نمی‌تواند به این پیاده روی نرود، چرا که لذت آن نور و آن معنویت را چشیده و کسی که این را بچشد و ببیند دیگر نمی‌تواند به زیر پرچم شیطان برود و فرهنگ وحشی غرب را بپذیرد.

وی تاکید کرد: پیاده روی اربعین زمینه اصلی ظهور خواهد بود، چون باعث رشد جامعه اسلامی و الهی خواهد شد و امید است این جامعه اسلامی و الهی به آن رشد لازم برسد تا به ظهور منتج شود.

امام جمعه شهرستان مهر با بیان اینکه رهبر انقلاب همواره تاکید دارند که پیاده روی اربعین باید بدون کم و زیاد و بدون هیچ مشکلی انجام شود، تصریح کرد: استراتژیست‌های غربی پیاده روی عظیم ۳۰ میلیونی را به افعی سیاه تشبیه کرده و گفته اند که این افعی سیاه غرب و فرهنگ غرب را خواهد بلعید.

وی در پایان گفت: فرهنگ امام حسین (ع) فرهنگ محبت، الهی، عدالت و برابری است و مردم دنیا وقتی این فرهنگ را درک کنند دیگر کسی دلداده فرهنگ غرب نخواهد بود، مگر اینکه کسانی که کینه و بغض اهل بیت (ع) را داشته باشند که ناگزیر زیر پرچم صهیونیسم و شیطان خواهند رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha