سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ |۷ صفر ۱۴۴۶ | Aug 13, 2024
منصورآبادی

حوزه/ مدیر نمایندگی ولی‌فقیه در امور حج و زیارت فارس گفت: رسالت مبلغین زباندان تبلیغ و تبیین مباحثی است که مورد اختلاف است، بیان مطالب بسیار حائز اهمیت است و مبلغ باید موقعیت شناس باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی منصور آبادی پیش از ظهر امروز در همایش حرم تا حرم که در سالن شهید دستغیب حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به روایتی از اهل بیت(ع) اظهار کرد: ادب نسبت به خداوند را رعایت کردن و حیا داشتن از جمله مواردی است که باید رعایت شود.

وی در ادامه اخلاص در عمل را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: شرط دیدار سید الشهدا(ع)، اخلاص در عمل است، شور حسینی نیز باید به شرط عمل باشد.

مدیر نمایندگی ولی‌فقیه در امور حج و زیارت فارس تصریح کرد: کمیته فرهنگی آموزشی اربعین اعزام مبلغ و فعالیت های فرهنگی را بر عهده دارد امسال ارتباط بیشتری به نسبت سال گذشته با مبلغین زباندان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در بیانات حضرت آقا چند نکته در خصوص وظایف مبلغین وجود دارد که نخست از آن احترام به دولت عراق و قوانین است، حاکمیت دولت عراق ورود افراد پاکستانی را محدود کرده است و این موضوع را مبلغین باید توضیح دهند که این جزو قوانین کشور عراق است و قانون اجرایی کشور ما است.

وی همچنین در واکنش به اینکه چرا در راهپیمایی کشور عراق تصویری از مقام معظم رهبری نیست عنوان کرد: این سوال را قطعا از مبلغین افراد خواهند پرسید نخست اینکه مقام معظم رهبری فرمودند من راضی نیستیم یک عکس از من در راهپیمایی کشور عراق باشد چراکه آنان مرجعیت اعلی دارند.

عضو جامعه روحانیت شیراز خاطرنشان کرد: نکته بعدی اینکه مبلغین باید به آن توجه کنند این است که باید بدانیم میزبان موکب های عراقی هستند، همچنین مواکب باید توجه کنند اخلاص از بین نرود.

وی رسالت های مبلغین را مورد توجه قرار داد و متذکر شد: زباندان مبلغ نمی‌خواهیم مبلغ زباندان نیاز داریم، رسالت مبلغین زباندان تبلیغ و تبیین مباحثی است که مورد اختلاف است، بیان مطالب بسیار حائز اهمیت است و مبلغ باید موقعیت شناس باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha