پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ |۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 15, 2024
لب

حوزه / سوگواره "هنر در ساحت عاشورا"، با حضور ارادتمندان اهل بیت(ع)، جمعی از شهروندان و با همراهی مسئولین شهری در تالار شهر شهرداری کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، سوگواره هنر در ساحت عاشورا، با حضور ارادتمندان اهل بیت(ع)، جمعی از شهروندان با همراهی مسئولین شهری در تالار شهر شهرداری کاشان برگزار شد و هنرمندان با حضورشان در این سوگواره نشان دادند عشق به امام حسین(ع) در وجودشان است و با ارائه آثارشان در ترویج فرهنگ عاشورا قدم برداشتند.

این برنامه به‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت هنرمندان با تلاوت قرآن توسط علیرضا مشکینی و با اجرای وحید مدرس‌زاده شروع شد و با چاوش‌خوانی علی اصغر فراهی، خوانش ترکیب بند محتشم توسط عباسعلی اخوان ارمکی و همچنین نی نوازی خُرَم و نخل‌گردانی همراه بود.

تعزیه‌خوانان هیئت علی‌اکبر روستای قزاآن در فضایی سرشار از عطر اهل‌بیت ابااعبدالله الحسین(ع) به اجرای تعزیه پرداختند و علاوه بر مراسم زنجیرزنی اعضای هیئت سجادیه مقدم، آیین سقایی گروه زیغم و چاووش‌خوانی، مراسم روضه‌خوانی و مداحی نیز برپا شد که حال و هوای معنوی خاصی به برنامه داد.

بخش جنبی سوگواره با نمایش آثار هنری خوشنویسی، نگارگری، منبت کاری، قلم زنی، سیاه قلم همراه بود و نمایشگاه گروهی عکس محرم با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، جمعی از مسئولین و هنرمندان در محل ورودی تالار شهر برپا شد که تا ۴ شهریورماه دائر است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha