جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ |۱۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 16, 2024
تصاویر/ حال و هوای ورود زوار کشورهای حوزه قفقاز از مرز بازرگان

حوزه/ مرز بازرگان برای چندمین سال متوالی میزبان زوار کشورهای ترکیه، آذربایجان، گرجستان و دیگر کشورهای حوزه قفقاز است، آن ها ایران و مرز بازرگان را به خاطر قرابت فرهنگی و دینی خودشان انتخاب کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، اربعین نماد وحدت همه امت ها و اقوام است و هرکسی از هر دین، هر مذهب، هر قوم، هر ملیت، وقتی این صحنه عجیب حرکت مردم را ببیند به‌طور طبیعی این سؤال در ذهنش مجسم می‌شود که این چه بساطی است؟ مردم از شهرهای دور و نزدیک، با پای پیاده، با این مشکلات، بدون هیچ زاد و توشه‌ای، حتی بچه‌های شیرخوار با یک کالسکه خالی، به طرف کربلا حرکت می‌کنند!

مرز بازرگان برای چندمین سال متوالی میزبان زوار کشورهای ترکیه، آذربایجان، گرجستان و دیگر کشورهای حوزه قفقاز است، آن ها ایران و مرز بازرگان را به خاطر قرابت فرهنگی و دینی خودشان انتخاب کرده اند.

مادری اهل آذربایجان می گوید؛ ۱۲ بار به زیارت کربلا رفته ام و این بار هم به عشق امام حسین (ع) راهی کربلا شدیم و آرزویش دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

مادر دیگری، مادر ایران را به آغوش می کشد که گویا سالهاست با هم رفت و آمد دارند و یا همدیگر را می شناسند و با هم همسایه اند و این همه فوران محبت از محبتی نشأت می گیرد.

مرز بین المللی بازرگان مرز وحدت و همدلی به محوریت اباعبدالله (ع)

مادر دیگری عکس شهید ساوالان غفاراف را که در سال ۲۰۲۳ در جریان آزادی قره باغ به شهادت رسیده بود به سینه اش چسبانده و به نیابت از شهید وارد مسیر عشق شده بود. کربلا مسیر عشق و مجاهدت و شهادت است.

مرز بین المللی بازرگان مرز وحدت و همدلی به محوریت اباعبدالله (ع)

مسافری از شهر ایغدیر ترکیه آمده و به سمت کربلا راهی شده است و از استقبال ایرانی ها خوشحال بود و تشکر می کرد و می گفت: که ۱۲ سال در ایران زندگی کرده است و رهبر انقلاب را به مثابه پدر خود می داند.

همه این هایی که غربت و سختی های راه را به جان خریده و چندین روز از خانواده و اهل خود می برند و راهی دیار عشق می شوند همه دل در گروه امام حسین (ع) دارند و اباعبدالله الحسین محور وحدت این امت است تا ابد الدهر...

مواکب شهید حجت رضایی، شهید باکری، مدافعان حرم و امام رضا در مرز بازرگان مستقر شده اند و در کنار ارائه خدمات رفاهی و اسکان و تغذیه خدمات فرهنگی و بسته های فرهنگی نیز به زوار اهل کشورهای حوزه قفقاز ارائه می دهندو

مردم و مسئولین شهرستان ماکو، چالدران و شهرهای شمال استان آذربایجان غربی برای خدمت به زوار امام حسین(ع) از ماکو تا پیرانشهر سنگ تمام می گذارند و شور و حال عجیبی و غیر قابل وصف در این مرز را مشاهده می کنیم.

زوار اهل آذربایجان که در شهرهای خود حق عزاداری آزادانه برای حسین بن علی را ندارند وقتی وارد خاک ایران می شوند اولین اقدام آن ها قبل از هر گونه استراحت و ... عزاداری و گریه بر ارباب بی کفن اباعبدالله الحسین(ع) است که دلی از عزا در می آوردند.

مجموعه سراج استان آذربایجان غربی نیز قبل از رسیدن آن ها به کربلا دلشان را با زیارت مجازی کربلا و مشهد و ... شاد می کند و آن ها را به زیارت مجازی دعوت می کند.

مرز بین المللی بازرگان مرز وحدت و همدلی به محوریت اباعبدالله (ع)

آن چه این روزها در مرز بازرگان می گذرد فوران عشق و وحدت ملت های ایران، آذربایجان، ترکیه، گرجستان و ... به محوریت اباعبدالله الحسین است و هیچ هجمه و تبلیغاتی نمی تواند این عشق و شوری را که برگرفته از محبتی هزار و اندی ساله است باز ستاند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha