جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ |۱۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 16, 2024
اولیازاده

حوزه / یک استاد عکاسی گفت: هنر عکاسی می‌تواند تصویرگر مناسبی برای راهپیمایی اربعین باشد راهپیمایی اربعین سرشار از حماسه و زیباییست و من از آن به عنوان یک حرکت آخرالزمانی نام می‌برم.

رسول اولیازاده، هنرمند عکاس در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، بیان کرد: هنر عکاسی می‌تواند تصویرگر مناسبی برای راهپیمایی اربعین باشد راهپیمایی اربعین سرشار از حماسه و زیباییست و من از آن به عنوان یک حرکت آخرالزمانی نام می‌برم. دلیلم برای این نامگذاری این است که در این رویداد عظیم جدا از شیعیان اهل سنت و دیگر ادیان آسمانی نیز حضور دارند.

وی افزود: راهپیمایی اربعین جدا از تمام داشته‌های الهی و معنوی یک امتیاز بسیار بالای دیگر نیز دارد که در جهان امروز نزدیکی به آن بسیار کارساز است. آن هم وحدت و انسانیت حاکم بر راهپیمایی اربعین است. در این فریضه انسان‌ها در کنار یکدیگر با پای پیاده حرکت می‌کنند تا به معشوق خود برسند امام حسین (ع) برای همه آزادگان جهان حکم زیبایی را دارد برای همین عشق ورزیدن به او تنها به یک دین و مذهب خاص خلاصه نمی‌شود.

این عکاس گفت: هنرهای بسیاری تا به امروز تصویرگر عظمت راهپیمایی بودن برای نمونه در سینما فیلم‌ها و مستندهای بسیاری با محوریت اربعین و راهپیمایی آن ساخته شده که بسیار تاثیرگذار و زیبا بوده‌اند اما در این میان هنر عکاسی ویژگی‌های خاصی دارد که در دیگر هنرها نمی‌توان آن را دید. عکاسی ثبت یک لحظه در یک مکان است که تا ابد ماندگار می‌شود اگر عکاسی با استانداردهای خود انجام شود مطمئن باشید تصویر گرفته شده تاریخ مصرف نداشته و همیشه زیبایی خود را حفظ خواهد کرد.

این عکاس گفت: از ۲۶ مرداد نمایشگاهی با عنوان «و اینک آخرالزمان» در بوستان هنرمندان برپا کردم. در این نمایشگاه حاصل چند سال عکاسی من با محوریت راهپیمایی اربعین آورده شده است. در نمایشگاه مورد نظر ۲۰ عدد از عکس‌های من به نمایش درآمده است. در کارهایم تلاش کردم تصاویری از اربعین را نشان دهم که تا به امروز کمتر نمونه‌های آن دیده شده است.

وی در انتها تصریح کرد: عکاسی که می‌خواهد راهپیمایی اربعین را عکسبرداری کند حتماً باید به موضوع مورد نظر ایمان داشته باشد چون مطمئن باشید در چنین عرصه‌هایی بدون داشتن ایمان و باور قلبی نمی‌توان اثر خوبی خلق کرد برای همین توصیه می‌کنم هنرمندانی که می‌خواهند در این حوزه قدم بردارند در ابتدا باید این موضوع را با تمام وجود درک کرده باشد. بهترین روش برای رسیدن به این خواسته نیز این است که هنرمند خود باید چند بار این فریضه الهی را با باور قلبی تجربه کرده باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha