شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ |۱۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 17, 2024
«مبارزه خستگی‌ناپذیر در پرتو شیوه حکیمانه» منتشر شد

حوزه/ کتاب «مبارزه خستگی‌ناپذیر در پرتو شیوه حکیمانه» مشتمل بر بیانات مقام معظم رهبری در کنگره جهانی امام رضا(ع) منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه کتاب «مبارزه خستگی‌ناپذیر در پرتو شیوه حکیمانه» مشتمل بر بیانات مقام معظم رهبری در ادوار برگزاری کنگره جهانی امام رضا(ع) از سوی انتشارات به‌نشر منتشر شد.

این کتاب که مشتمل بر یک مقدمه و چهار فصل است. در مقدمه کتاب، توضیحاتی درباره ادوار برگزاری کنگره جهانی امام رضا(ع) ذکر شده و به کیفیت حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در این کنگره اشاره شده است. این اثر در قطع رقعی کوتاه با طراحی جلد و صفحه‌آرایی رضا نبی‌زاده و علی موسائی‌پور به کوشش انتشارات به‌نشر منتشر شده است.

برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) با قدمتی ۴۰ ساله از سال ۱۳۶۲ آغاز شده و تا سال ۱۳۷۲ چهار دوره را با حضور پررنگ اندیشمندان داخلی و خارجی هم چنین علما و مراجع عظام تقلید را پشت سر گذاشته است. حضور محوری رهبر فرزانه انقلاب در این رویداد بزرگ از نقاط برجسته و از برگ‌های زرین این اتفاق بزرگ محسوب می‌شود. در سال ۱۴۰۳ پنجمین کنگره جهانی امام رضا(ع) با توقفی حدود سی سال برگزار شد که مزین به بیانات رهبر بزرگوار انقلاب در جمع اعضای منتخب هیئت علمی این کنگره شد که متن این بیانیه به عنوان بخش پایانی کتاب در معرض نظر علاقه‌مندان به فرهنگ و سیره رضوی قرار دارد.

فصل اول این کتاب به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به کنگره اول که مرداد ۱۳۶۳ برگزار شد، می‌پردازد. اما بخش دوم این کتاب، به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در افتتاحیه کنگره دوم در سال ۱۳۶۵ اختصاص پیدا کرده است. بخش سوم کتاب نیز مشتمل بر پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره سوم در سال ۱۳۶۸ است و با توجه به تمرکز این کنگره بر زندگی امام موسی کاظم(ع)، پیام ایشان نیز اشاراتی به تاریخ زندگی امام موسی کاظم(ع) به عنوان یکی از مهم‌ترین مقاطع زندگی ائمه(ع) دارد. در آخرفصل چهارم و پایانی کتاب، مشتمل بر بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای منتخب هیئت علمی کنگره پنجم است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha