جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ |۱۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 16, 2024
تصاویر/ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: امام راحل نشان داد با اعتقاد به خدا و تکیه بر توانایی‌ها می‌توان در برابر ابرقدرتها ایستاد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی امروز در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه که در مصلای این شهر برگزار شد، با اشاره به سالروز ورود اولین گروه آزادگان ۸ سال دفاع مقدس به وطن در سال ۱۳۶۹، اظهار داشت: استقامت آزادگان در زندان‌های عراق برای کشور عزت آفرید و مایه افتخار کشور هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی هجمه فرهنگی را نمونه دیگری از جنگ نرم دانست و گفت: دشمن درصدد است با رواج بی‌حجابی و تشویق به گرایش به فرهنگ غرب به کشور ضربه بزند که ضروری است در عرصه‌های فرهنگی هوشیار باشیم.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اهمیت توجه به جنگ نرم، افزود: دشمن در تلاش است از طریق جنگ نرم بر کشور غلبه کند، لذا جنگ نرم و جنگ روانی امر بسیار مهمی است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

وی، القای ترس و واهمه را نیز نوعی جنگ نرم دانست و ابراز کرد: امام راحل نشان داد با اعتقاد به خدا و تکیه بر توانایی‌های داخلی می‌توان در برابر ابرقدرت‌ها هم ایستاد، غرب و قدرت نظامی آنها آنگونه که القا می‌کنند نیست و شکستن هیمنه اسرائیل توسط حماس نمونه‌ای از غلبه بر جنگ روانی و قدرت پوشالی دشمن است.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی، با اشاره به فضیلت اربعین و زیارت اباعبدالله الحسین(ع) خاطرنشان کرد: در اسلام تنها اربعین و چهلم برای امام حسین(ع) مطرح است، زیارت اربعین از سوی اهل بیت(ع) و علما مورد توجه است و هرساله عاشقان امام حسین(ع) به زیارت این امام مظلوم نائل می‌شوند.

امام جمعه ارومیه یادآور شد: زیارت اباعبدالله(ع) نشانه شیعه بودن است و در مسیر این پیاده‌روی به ازای هر قدم زائر، یک حسنه ثبت ثبت می‌شود و زائر مشمول رحمت الهی خواهد شد.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha