شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ |۱۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 17, 2024
خیاط

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین خیاط گفت: در جریان اربعین و بستری که فراهم می‌شود، خیل عظیم جمعیت و دلدادگانی از کشورهای گوناگون مشتاقانه در این عزا شرکت می‌کنند، زیراکه جریان اربعین این شور را در آنان ایجاد نموده و مستعدند که این شور به شعور برسد و معنویت تحکیم شود.

حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط مدیر حوزه علمیه خراسان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، به تبیین رهنمودهای تبلیغی ایام اربعین پرداخت و اظهار داشت: در این ایام مبلغانی از حوزه علمیه خراسان عازم راهپیمائی عظیم و حرکت فوق العاده امید آفرین اربعین هستند و برای انجام رسالت و ماموریت تبلیغی خود در این پیاده روی حضور می‌یابند.

وی با اشاره به دل‌های آماده مردم جهان در پیاده‌روی اربعین، تصریح کرد: در جریان اربعین و بستری که فراهم می‌شود، خیل عظیم جمعیت و دلدادگانی از کشورهای گوناگون مشتاقانه در این عزا شرکت می‌کنند، زیراکه جریان اربعین این شور را در آنان ایجاد نموده که از خانه و کاشانه خود حرکت کردند و مستعدند که این شور به شعور برسد و در جهت این حرکتی که داشته‌اند و معنویتی که در این فضا دارند، اقتضا می‌کند این جریان تحکیم شده و عمیق‌تر شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان، با بیان اینکه ایام اربعین حسینی فرصت مغتنمی است تا طلاب بیشتر با اهمیت و ظرفیت فوق العاده جریان اربعین و تاثیرگذاری تمدنی آن آشنا شوند، عنوان کرد: این‌ها اقتضا می‌کند گروهی از طلاب آگاه و بصیر که سال‌ها در جریان تبلیغ فعال بودند، در این میدان حضور پیدا کنند و در کنار خیل عظیم جمعیت حضور داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط، حضور مبلغان در کنار مردم در سیل عظیم راهپیمائی اربعین حسینی را در راستای عمق بخشی به این حرکت فراگیر و میلیونی عنوان کرد و گفت: باید تلاش شود بهره‌برداری و بهره‌وری حداکثری از این ظرفیت عظیم اتفاق بیافتد و عملا تحقق این امر، فلسفه حضور مبلغان در جریان اربعین می‌باشد.

وی با بیان اینکه حضور مبلغان در پیاده‌روی اربعین مردم را در برابر تفکرات انحرافی بیمه می‌کند، خاطرنشان کرد: مبلغان با بصیرت‌آفرینی و معرفت افزائی، سبب می‌شوند تا مردم در برابر تفکرات انحرافی بیمه شده و از این جهت حضور مبلغان می‌تواند تاثیرگذار باشد، بنابراین امیدواریم مبلغان در این مسیر بتوانند سفر ارزشمندی داشته و از معنویت سفر نیز بهره‌مند شوند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha