یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ |۱۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 18, 2024
کد خبر: 1177557
۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۲
ق

حوزه / فرمانده سپاه شهرستان اردستان با بیان اینکه شهید صنعتکار بارها تحت تعقیب ساواک قرار گرفت، گفت: این شهید در ساخت سلاح و مهمات علیه رژیم ستمشاهی نقش موثری داشت.

سرهنگ پاسدار روح الله صنعتکار فرمانده سپاه شهرستان اردستان درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، ضمن گرامی داشت سی و هشتمین سالگرد شهادت حجت الاسلام حسین صنعتکار فرمانده اطلاعات و عملیات لشکر نجف اشرف و معاون شهید حاج احمد کاظمی، اظهار داشت: شهید صنعتکار در یک خانواده مذهبی در کاشان متولد شد و از ابتدای نوجوانی در مبارزات علیه رژیم ستمشاهی نقش موثری داشت.

وی افزود: شهید صنعتکار، انجمن اسلامی فاضل نراقی را تأسیس کرد، انجمنی که در حال حاضر محلی برای تربیت جوانان و نوجوانان کاشانی در زمینه آموزش‌های قرآن، نهج البلاغه، مبانی دینی و تربیتی شده است.

وی خاطرنشان کرد: شهید صنعتکار پس از ورود به حوزه، تحت تاثیر مرحوم آیت الله سید مهدی یثربی و آیت الله راستی کاشانی قرار گرفت و اعلامیه‌های حضرت امام(ره) را از آیت الله یثربی در قم تحویل می‌گرفت و برای پخش در سطح شهرها و روستاهای کاشان در اختیار جوانان کاشانی می‌گذاشت.

فرمانده سپاه شهرستان اردستان، با بیان اینکه شهید صنعتکار بارها تحت تعقیب ساواک قرار گرفت، گفت: این شهید در ساخت سلاح و مهمات علیه رژیم ستمشاهی نقش موثری داشت.

سرهنگ صنعتکار، با بیان اینکه شهید صنعتکار پس از پیروزی انقلاب اسلامی به درس خود در حوزه علمیه ادامه داد، ابراز کرد: با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد.

فرمانده سپاه شهرستان اردستان، با بیان اینکه شهید صنعتکار از ابتدا فرماندهی گروهان لشگر ۸ نجف اشرف را عهده دار شد، اظهار کرد: بر اساس آمار ستاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، این شهیدوالامقام در عملیات‌های مختلفی شرکت داشته و از جمله رزمندگانی بود که بیشترین حضور در جبهه را داشت.

سرهنگ صنعتکار، با بیان اینکه این شهید پس از فرماندهی گردان تخریب لشگر نجف اشرف، فرمانده اطلاعات و عملیات لشگر موسس یگان دریایی کوثر و معاون کادر سازی عمار یاسر را عهده‌دار شد، گفت: شهید صنعتکار سال ۶۵ که حاج احمدکاظمی به سفر حج تمتع رفت، به عنوان قائم مقام لشگر ۸ نجف و فرمانده اطلاعات عملیات در جبهه برای شناسایی حاضر شد.

فرمانده سپاه شهرستان اردستان تصریح کرد: حجت الاسلام صنعتکار سرانجام در بیست و هشتم مرداد ۱۳۶۵، با سمت معاون فرماندهی لشگر ۸ نجف اشرف در کرمانشاه بر اثر اصابت ترکش به سینه و پا، توسط صدامیان به شهادت رسید و به برادر شهیدش اکبر صنعتکار ملحق شد.

سرهنگ صنعتکار، با بیان اینکه این شهید ارتباط بسیار صمیمی با حاج احمد کاظمی داشت، یادآور شد: حاج احمد کاظمی بارها تأکید داشت که شهید صنعتکار کسی است که هرکاری در لشگر به او واگذار می‌شد به بهترین شکل انجام می‌داد و مراتب اخلاقی او نیز در حدی بود که همه مشتاق دیدار او بودند.

فرمانده سپاه شهرستان اردستان از چاپ کتاب «مین مثل حسین» با همکاری خانم هوشیار و «پله پله تاشهادت» با ۱۰۰ خاطره از این شهید خبرداد و گفت: کتب دیگری نیز پیرامون زندگی نامه این شهید درحال چاپ می‌باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha