دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ |۱۳ صفر ۱۴۴۶ | Aug 19, 2024
تصاویر /دیدار خبرنگاران با نماینده ولی فقیه در استان همدان

حوزه / امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه به لحاظ شرایط موجود در ایام پیاده روی اربعین، تاثیر پذیری زائرین نسبت به موضوع مهدویت بالاست و باید از این ظرفیت استفاده کرد، گفت: حس نیاز به امام باید به عنوان یک مبنا مورد توجه مبلغین برای صحبت با زائران قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، با اشاره به حضور میلیونی زائران در مسیر پیاده روی اربعین، اظهار داشت: از نکاتی که باید مد نظر زائران اربعین به‌خصوص مبلغان و روحانیون در این مسیر باشد، توجه به حفظ وحدت و انسجام است.

وی با تأکید بر اینکه به لحاظ شرایط موجود در ایام پیاده روی اربعین، تاثیر پذیری زائرین نسبت به موضوع مهدویت بالاست و باید از این ظرفیت استفاده کرد، گفت: حس نیاز به امام باید به عنوان یک مبنا مورد توجه مبلغین برای صحبت با زائران قرار گیرد.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه از ظرفیت‌های معنوی سفر اربعین تا آنجایی که امکان دارد بهره‌مند شویم، ابراز کرد: صرف اینکه رفتن به زیارت اربعین دارای ثواب است کافی نیست، چرا که نیازمند تبیین معرفت شناسی نسبت به امام در این سفر نیز هستیم و نباید نسبت به آن غافل شد.

وی با اشاره به اینکه اربعین مقدمه‌ای برای ظهور امام زمان(عج) است، خاطرنشان کرد: اربعین یعنی شناخت مردم نسبت به امام حسین(ع) که شناخت و معرفت امام زمان(عج) را به دنبال دارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، تصریح کرد: بشر باید به این مرحله برسد که دنیا بدون امام، کامل نمی‌شود، البته در کنار توجه به جایگاه معنوی، حس نیاز به جایگاه اجتماعی امام هم مهم است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha