دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ |۱۳ صفر ۱۴۴۶ | Aug 19, 2024
تصاویر/ دیدار صمیمی امام جمعه مرند با دانش آموزان این شهرستان

حوزه/ امام جمعه مرند به مسئولین شبکه توزیع برق این شهرستان توصیه کرد: اگر به دلایلی نظیر افزایش مصرف و امثال آن مجبور به قطعی شدید، ساعات خاموشی در هر منطقه را از قبل اعلام کرده و حتماً آن را در ساعاتی اعمال کنید که آسیبی به روند فعالیت شهروندان وارد نشود.

حجت الاسلام علی نعمت زاده امام جمعه شهرستان مرند در آستان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار حوزه، درباره معضل قطعی بدون برنامه آب و برق در این شهرستان بیان کرد: قطعی برق برای مردم به شدت سخت و سبب گرفتاری و بروز مشکلات مختلف است و وقتی این قطعی بدون برنامه ریزی و به صورت ناگهانی باشد، مردم دچار مشکلات دوچندان می‌شوند.

وی با بیان اینکه این وضعیت ناشی از ضعف مدیریت است، افزود: علاوه بر این در نقاط مختلف منطقه مراکز، تالارها و باغات زیادی وجود دارد که انشعابات غیرقانونی دارند و هیچ‌گونه برخوردی با آن‌ها نشده و اعمال قانون صورت نمی‌گیرد.

امام جمعه مرند بر مدیریت مصرف برق تاکید کرد و گفت: در شهرهای کوچک به مردم از قبل اطلاع رسانی نمی‌کنند تا آماده باشند. انشعابات غیرقانونی هم کم نیست که یا رابطه دارند و یا دزدی کرده اند. تالارهای زیادی در شهرستان وجود دارد که حتی دیوارها و اطراف آن‌ها چراغانی شده است.

حجت الاسلام نعمت زاده با بیان اینکه در مصلای نماز جمعه بدون برق نماز اقامه و خطبه خوانده می‌شود به مردم توصیه می‌کنیم که در مصرف برق مدیریت داشته و صرفه جویی کنند، اظهار کرد:در تالارها و اماکن عمومی صدها و هزاران لامپ روشن می‌ماند. این موجب شکوه و گلایه به حق مردم می‌شود.

وی ادامه داد: مردم به ما مراجعه می‌کنند و می‌گویند شما به ما می‌گویید یک لامپ را کم کنید و در اوج مصرف برق مدیریت مصرف داشته باشید، اما چرا مسئولین این وضعیت را نمی‌بینند؟

امام جمعه مرند گفت: متاسفانه قطعی مکرر برق در سطح کشور وجود دارد، ولی انتظار می‌رود اداره برق شهرستان مرند قبلاً زمانبندی قطع برق را به اطلاع شهروندان برساند تا خسارات ناشی از قطع برق به حداقل برسد. قطعی برق بدون اطلاع قبلی، موجب خسارت به لوازم برقی شده و خسارات قابل توجهی را متوجه شهروندان خواهد ساخت.

وی به مسئولین شبکه توزیع برق شهرستان مرند توصیه کرد: اگر به دلایلی نظیر افزایش مصرف و امثال آن مجبور به قطعی شدید، اولاً ساعات خاموشی در هر منطقه را از قبل اعلام کرده و ثانیاً حتماً آن را در ساعاتی اعمال کنید که آسیبی به روند فعالیت شهروندان وارد نشود.

حجت الاسلام نعمت زاده بر لزوم برخورد جدی و قانونی با متخلفین در استفاده از انشعابات غیر مجاز گفت: با مسئولین اداره برق، اداره آب و فرماندار صحبت کرده ام و متذکر شده‌ام، اما به نتیجه نرسیدم و ترتیب اثری داده نشد. مشکل ما ضعف مدیریت است که امیدواریم حل شود.

امام جمعه مرند در پایان گفت: در این خصوص مشکل را در خود مسئولان می‌بینم که برخورد قاطعی صورت نمی‌گیرد و اینگونه به نظر می‌رسد که برخی سفارشات مانع اجرای قانون و برخوردهای جدی و قانونی می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha