دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ |۱۳ صفر ۱۴۴۶ | Aug 19, 2024
امام جمعه قلعه رئیسی

حوزه/ امام جمعه قلعه رئیسی با انتقاد از وضعیت نامناسب پرداختی حقوق به آبداران چاورسا گفت: در ۷ ماه گذشته این کارگران زحمت‌کش حقوق دریافت نکرده‌اند و در سایه قراردادهای غیرشفاف از سوی پیمانکار زندگی را به سختی می‌گذرانند.

حجت الاسلام علی حیدر حیدرخواه امام جمعه شهر قلعه رئیسی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگار حوزه، با اشاره به معضل عدم پرداخت حقوق آبداران بخش چاروسا بیان کرد: برای حراست و نگهبانی از آب این نعمت خدادادی امین و فداکارتر از آبدار پیدا نمی‌شود. آبداران در خط مقدم خدمت‌رسانی به مردم روستایی قرار دارند و برای رسیدن آب شرب بهداشتی علاوه بر کلرسنجی و قرائت کنتور، انشعابات غیرمجاز را نیز گزارش می‌دهند.

وی افزود: قشر زحمتکش و بی‌ادعای آبداران بخش چاروسا ماه‌هاست که حقوق و مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند. حدود ۷ ماه است که یک ریال به آن‌ها پرداخت نشده است در حالی که این افراد در تابستان که تنش آبی است بیشتر از روزهای اداری کار می‌کنند، شبانه روز و مدام زحمت می‌کشند تا آب شهر دچار مشکل نشود.

امام جمعه بخش چاروسا گفت: علاوه بر اینکه حقوق این آبداران پرداخت نشده، بیمه هم نیستند و برخی از آنان در کارهای سختی که انجام می‌دهند دچار حادثه شده و یا در خانواده خود بیمار دارند. این افراد که اگر یک روز کار نکنند وضعیت مملکت می‌لنگد و آب به مردم نمی‌رسد. متأسفانه نمی‌دانم چرا هیچ اراده‌ای برای حل این بی‌عدالتی وجود ندارد.

حجت الاسلام حیدرخواه با بیان اینکه مشخص نیست که پیمانکار چه قراردادی با این آبداران می‌بندد که شفاف هم نیست، اضافه کرد: برخی از آنان تا ۵۰ درصد کسر حقوق داشته و به اندازه یک کارگر هم حقوق ندارند. این افراد تا ۱۶ ساعت هم کار می‌کنند، اما با این بی‌مهری و معضل اساسی مواجه هستند.

وی بیان کرد: آبداران چندین بار به دفتر امام جمعه مراجعه کرده اند و با هم گفتگو کردیم و آنان را دعوت به آرامش کردیم. این کارگران می‌گویند هیچگونه حمایتی از ما نمی‌شود، ما دیگر کشش نداریم و از طرف خانواده خود هم سرخورده شده ایم. در مقابل هم بارها با مسئولین صحبت کرده ایم، اما نتیجه‌ای حاصل نشد.

حجت الاسلام حیدرخواه اضافه کرد: در اوج سختی  و ایام تنش آبی آبداران عزیز شبانه روز و ایام تعطیلی و کاری پای کار هستند و در همه حادثه‌ها و مشکلات حضور دارند، اما این‌ همه بی‌توجهی باعث تأسف است.

امام جمعه بخش چاروسا با اشاره به اینکه این بحران فقط در شهرستان نیست بلکه در سراسر استان وجود دارد هشدار داد که عدم پرداخت مطالبات آبداران معضل اساسی و تهدیدی برای کشور است.

وی در پایان گفت: یکی از آبداران چاروسا چند سال پیش در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و مزایای خود اقدام به خودسوزی کرد. متأسفانه آبداران امنیت شغلی ندارند و تهدید می‌شوند. آن‌ها وقتی هم که شکایت می‌کنند پیمانکار می‌گوید همین که هست اگر نمی‌خواهید بروید. وضعیت عجیب و غریبی است و ظلم فاحشی در حق آبداران می‌شود و هر کاری که می‌کنند صدایشان به جایی نمی‌رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha