پنجشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۳ |۱۶ صفر ۱۴۴۶ | Aug 22, 2024
شهید لاجوردی

حوزه/ لاجوردی در طول دوران خدمتش در دادستانی، تیشه به ریشه‌ سازمان منافقین زد و گروهک تروریستی و معاندی همچون فرقان را به‌طور کامل از میان برد. دوران دادستانی لاجوردی یکی از نفس‌گیرترین دوره‌های حیات منافقین بود.

خبرگزاری حوزه به مناسبت سالروز شهادت دادستان انقلاب | سید اسدالله لاجوردی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، به‌عنوان دادستان انقلاب فعالیت‌ها و خدمات خود را شروع کرد و به صف خدمتگزاران انقلاب پیوست.

او بی‌آنکه کمترین اجری را انتظار داشته باشد، سخت‌ترین مسئولیت‌ها را در این دوران پذیرفت.

وی تابع محض ولایت فقیه بود و اوامر امام خمینی را صادقانه و در عین وفاداری انجام می‌داد. امام نیز عنایت خاصی به او داشتند، چنان که فرموده بودند: «لاجوردی امنیت تهران است».

لاجوردی در طول دوران خدمتش در دادستانی، تیشه به ریشه‌ سازمان منافقین زد و گروهک تروریستی و معاندی همچون فرقان را به‌طور کامل از میان برد. دوران دادستانی لاجوردی یکی از نفس‌گیرترین دوره‌های حیات منافقین بود.

آنان با کسی رو به رو بودند که به همان اندازه که به امام قاطع و سازش‌ناپذیرش عشق می‌ورزید، از سازشکاران و مدافعان عملی ضد انقلاب، نفرت داشت.

او می‌گفت: «... صیانت جامعه ‌یک اصل است... ما وظیفه داریم جامعه را کنترل کنیم، ما وظیفه داریم جلوی این اغتشاشات و این نابسامانی‌ها را بگیریم و قاطعانه خواهیم گرفت... مگر ممکن است کسی به‌عنوان دادستان انقلاب مطرح باشد و در برابر این حرکت‌های ضدانقلابی بی‌تفاوت؟! مگر ممکن است دادستانی انقلاب وجود داشته باشد و برخی عناصر ضد خدا و عناصر در دام و دشمن قرار گرفته، هر نوع تحریکی را بکنند و ما ساکت بنشینیم؟»

منبع: پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha