جمعه ۲ شهریور ۱۴۰۳ |۱۷ صفر ۱۴۴۶ | Aug 23, 2024
خطیر

حوزه/ مسؤل پذیرش و گزینش دانشگاه علوم اسلامی رضوی به ارائه گزارشی آماری از ثبت نام تا برگزاری آزمون ورودی اختصاصی دانشگاه و انجام مصاحبه ها و زمان اعلام نتایج پرداخت.

عبدالله خطیر، مسؤل پذیرش و گزینش دانشگاه رضوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد گفت: آزمون ورودی دانشگاه علوم اسلامی رضوی اول تیر در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکترا در حالی برگزار شد که برای این آزمون 2328 نفر خانم و آقا ثبت نام داشتیم.

وی افزود: با توجه به اینکه پردیس خواهران پذیرش کارشناسی ندارد در این مقطع ثبت نام فقط از آقایان صورت گرفته که 429 طلبه و 1152 دیپلمه استقبال کردند.

وی ادامه داد: در مقطع کارشناسی ارشد 484 نفر و در مقطع دکترا 263 نفر ثبت نام داشتیم که در مجموع از این تعداد 256 نفر داوطلب خانم بود که به تفکیک تعداد 171 نفر برای ارشد و 85 نفر برای دکترا ثبت نام کردند.

خطیر گفت: پس از برگزاری آزمون و اعلام نتایج اولیه مرحله دعوت به مصاحبه را در مقطع کارشناسی با 457 نفر دیپلمه و 224 نفر طلبه آغاز کردیم. در مقطع ارشد نیز 151 نفر و در مقطع دکترا ابتدا برای آزمون تشریحی 140 نفر و سپس برای مصاحبه 70 نفر دعوت شدند.

وی پیرامون تعداد خانم های دعوت شده به مصاحبه گفت: در مقطع ارشد از کل 151 نفر دعوت شده به مصاحبه 46 نفر و از 70 نفر دکتری 13 نفر خانم هستند.

وی گفت: تلاش می کنیم تا نتایج آزمون در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری را تا دهم شهریور اعلام کنیم.

مسؤل پذیرش و گزینش دانشگاه رضوی گفت: ظرفیت پذیرش برای مقطع کارشناسی ارشد به ازای هر رشته بین 5 تا 15 نفر و در مقطع دکتری بین 3 تا 5 نفر خواهد بود.

وی افزود: برای مقطع دکتری در 6 رشته علوم قرآنی و حدیث، فلسفه و کلام اسلامی، فقه و مبانی حقوق اسلامی(گرایش فقه جزایی)حقوق بین الملل، حقوق کیفری و جرم شناسی و حقوق(گرایش خصوصی) دانشجو پذیرش می شود.

وی در پایان گفت: مصاحبه مقطع دکترا از 29 مرداد آغاز و تا شنبه 3 شهریور ادامه دارد که در چهار مرحله عمومی، تخصصی، حوزوی و مرحله بررسی سوابق علمی و آموزشی داوطلب با حضور 10 استاد از اعضای هیئت علمی دانشگاه رضوی و اساتید مدعو برگزار می‌شود.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha