جمعه ۲ شهریور ۱۴۰۳ |۱۷ صفر ۱۴۴۶ | Aug 23, 2024
امام جمعه کاکی

حوزه / حجت الاسلام حسین‌پور گفت: رسانه‌های غربی با وحدت، همه به دنبال ایجاد روایت نادرست از رویداد جهانی اربعین هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام حسین حسین پور امام جمعه کاکی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، اظهار داشت: رویداد اربعین غالباً در رسانه‌های غربی به طور منفی نشان داده می‌شود، برخی از آنها سعی می‌کنند اربعین را یک رویداد خطرناک معرفی کنند و برخی دیگر نیز تنها بر جنبه‌های سطحی رویداد نظیر توزیع غذا و نوشیدنی رایگان بین زائران و همچنین ارائه مکان‌هایی برای استراحت، شست‌وشو و خواب در مسیر زیارت امام حسین(ع) متمرکز هستند.

وی افزود: اما در واقعیت این رویداد بزرگ، جنبه‌های عمیق دیگری همچون پیام صلح و همبستگی میان ملت‌ها نیز دارد.

امام جمعه کاکی، با اشاره به سیاست مارپیچ سکوت رسانه‌های غربی در برابر اربعین حسینی، گفت: اعتقاد بر این است که زیارت اربعین حرم امام حسین(ع) دستاوردهای بزرگی دارد و هر سال این دستاوردها با جنبه‌های جدیدی آشکار می‌شوند و این اطمینان را ایجاد می‌کنند که انجام این مناسک، از یک سو تأثیر مثبتی بر محیط سیاسی، ایدئولوژیک و جامعه شناختی مردم عراق داشته و از سوی دیگر مکتب اهل بیت(ع) را درخشان‌تر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: نظام‌های ارتجاعی مانند عربستان سعودی و متحدان صهیونیستی‌اش از نفوذ رویداد اربعین هراس دارند، در واقع این ترس‌ها مربوط به منافع و کارکردهای متقابلی است که از ماهیت تهاجمی، استکباری، امپریالیستی و فرقه‌ای اتحاد شوم میان آنها سرچشمه می‌گیرد.

حجت الاسلام حسین پور بیان کرد: همچنین سویه دیگر این ترس و نگرانی، شکست‌هایی است که پیروان مکتب عاشورا همزمان در عراق، سوریه، لبنان و یمن به آنها وارد می‌کنند، اربعین واقعه‌ای است که قرن‌ها پیش رخ داده اما هنوز زنده است و بر جهان تأثیر می‌گذارد.

وی تصریح کرد: امروزه رسانه‌ها به ویژه خبرگزاری‌های بزرگ در ارائه ذهنیت و روایت از رویدادهای جهان بسیار مؤثرند، زیرا سریع، معتبر و جهانی‌اند و می‌توانند جنبش‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را شکل دهند، اما اینکه آنها در نسبت با رویدادهای متفاوت چه سیاست‌های متفاوتی را برمی‌گزینند، موضوعی بحث‌برانگیز است.

امام جمعه کاکی اظهار کرد: رسانه‌های غربی به طرز ماهرانه‌ای به‌هم‌پیوسته‌اند و همه به دنبال ایجاد روایت نادرست از رویداد جهانی اربعین هستند.

وی ابراز کرد: القای ناامنی در اربعین، برجسته‌سازی خشونت‌های فرقه‌ای و تحلیل‌های نادرست از اوضاع سیاسی عراق، سیاست این رسانه‌ها است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha