جمعه ۲ شهریور ۱۴۰۳ |۱۷ صفر ۱۴۴۶ | Aug 23, 2024
امام جمعه چناران

حوزه/  حجت‌الاسلام تاجی گفت: شهید رئیسی چهار دهه پس از شهادت شهیدان رجایی و باهنر، ادبیات ناب خدمت بی‌منت را احیاء کرد، ادبیاتی که از اساسی‌ترین گفتمان‌های انقلاب اسلامی و بر جا مانده از آن دوران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد مقدس،حجت‌الاسلام تاجی امام جمعه چناران ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به اربعین حسینی گفت: اربعین در واقع اسم رمز دوام و بقا حماسه حسینی است. زمان و زمانه ما شاهد اعجاز عظیم الهی در ماه صفر است. زمانه به بار نشستن تقدیر الهی که با تدبیر اولیا خدا به‌ عنوان نقشه اقدام در آخرالزمان و در مسیر آماده‌سازی جهان برای ظهور منتقم آل محمد(ص)، طراحی‌شده و در حال ظهور و تجلی است.

وی بیان کرد: پیاده‌روی اربعین یکی از برکات نهضت بزرگ اسلام و ایران محسوب می شود که آن حرکت عراقی که در داخل عراق به‌ عنوان اربعین شناخته می‌شد را به یک حرکت جهانی و یک اتفاق بسیار بزرگ تبدیل کرد و به آن نقطه‌ای رسید که حوالی ۲۵ میلیون نفر در این اجتماع عظیم حضور پیدا کردند.

وی افزود: این بزرگترین اجتماع دینی در جهان است با این خصوصیات و با این کیفیت، هیچ نظیر و شبیهی برای آن، بشریت نمی‌شناسد. حرکت اربعین اگر ترجمه دقیقی شود، یک استغاثه جهانی برای ظهور منجی و دعوت از منجی بشریت حضرت بقیةالله‌الاعظم ارواحنافداه است.

خطیب جمعه چناران با اشاره به هفته دولت و گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و شهید خدمت آیت الله رئیسی گفت: شهید رجایی حدود یک سال نخست‌ وزیر و حدود یک ماه رئیس‌جمهور بود اما به همراه شهید باهنر، چنان مخلصانه خدمت کرد که در حافظه ملت ایران، ماندگار شد تا آنجا که مردم برای توصیف سیدالشهداء خدمت، شهید رئیسی، وی را رجایی دوم نامیدند چرا که شهید رئیسی چهار دهه پس از شهادت شهیدان رجایی و باهنر، دوباره ادبیات ناب خدمت بی‌منت را احیاء کرد، ادبیاتی که از اساسی‌ترین گفتمان‌های انقلاب اسلامی است و مردم این ادبیات را از شهید رجایی به خوبی به یاد داشتند.

حجت‌الاسلام تاجی با اشاره به رأی اعتماد مجلس به اعضاء کابینه پزشکیان گفت: تمام اعضاء کابینه رییس جمهور با رأی اعتماد مجلس دوازدهم به عنوان وزیران دولت چهاردهم جمهوری اسلامی رسماً کار خود را آغاز کردند.

وی یکی از ویژگی های تقریبا منحصر به فرد شهیدان رجایی و رییسی را پرهیز از حاشیه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: اعضاء دولت وی تحت تاثیر همین روحیه تا حدود زیادی از حواشی پرهیز کردند. این انتظار از دولتی که نام دولت وفاق را با خود به همراه دارد بسی بیشتر است. نهاد امامت جمعه ضمن تشکر از رییس جمهور و دولت چهاردهم و رییس مجلس و وکلای مجلس دوازدهم، وظیفه خود را در امتداد مشی و منش رهبر حکیم انقلاب اسلامی، دفاع واقع بینانه و نقد منصفانه می داند و از دولت انتظار توجه روز افزون در تشخیص اولویت های مردم و حرکت بر منوال نورانی خدمت به محرومان و عموم مردم و کاهش مشکلات معیشتی و اقتصادی در داخل کشور و اقدام هوشمندانه و قاطعانه و حکیمانه در سیاست خارجی خصوصا در تقویت گفتمان و جبهه مقاومت و مبارزه و مقابله با رژیم جعلی و آمریکای جهانخوار را دارد.

فرمانده قرارگاه فرهنگی شهرستان چناران با اشاره به آغاز به کار دولت چهادهم در روز جهانی مسجد گفت: مساجد در گام اول انقلاب اسلامی، پیشران حرکت‌های انقلابی در شکل‌گیری و تثبیت انقلاب و نظام اسلامی بوده‌اند و این موضوعی است که رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم به‌ آن اشاره کرده‌اند و رونق بی‌سابقه فضاهای دینی و اردوهای جهادی و بسیج سازندگی را از جمله برکات مسجد در گام اول انقلاب برشمردند.

وی تصریح کرد: احصاء و شمارش نقش مساجد در مراحل شکل‌گیری انقلاب و نظام اسلامی که دو مرحله از مراحل پنجگانه شکل‌گیری تمدن اسلامی هستند، فرصتی جداگانه می‌طلبد بنابراین در مرحله دولت‌ سازی و جامعه‌ پردازی بر مبنای گام دوم باید گام‌های اصلی و اساسی برداشته شود.

امام جمعه چناران با اشاره به گام بلند انصارالله در تشکیل دولت فراگیر ملی در یمن گفت: نگاه ملی‌گرایانه و فراگیر در تشکیل کابینه از سوی انصارالله بسیار حائز اهمیت است در حالی که طی ماه‌های اخیر ساکنان مناطق جنوبی بارها نسبت به نامساعدبودن شرایط اقتصادی، وجود فساد، دخالت خارجی و وابستگی نیروهای سیاسی حاضر در کابینه عدن شکایت داشته و اعتراض کرده‌اند.

وی تأکید کرد: دفاع انصارالله نشان می‌دهد همانند دفاع از تمامیت ارضی کشور در برابر تجاوز خارجی طی ۸ سال جنگ، اکنون نیز به حل مشکلات تمامی مردم یمن فارغ از مذهب و قبیله و گرایش سیاسی آن‌ها توجه دارد.

خبرنگار/ ملیحه مداح

شهید رئیسی ادبیات ناب خدمت بی‌منت را احیاء کرد

شهید رئیسی ادبیات ناب خدمت بی‌منت را احیاء کرد

شهید رئیسی ادبیات ناب خدمت بی‌منت را احیاء کرد

شهید رئیسی ادبیات ناب خدمت بی‌منت را احیاء کرد

شهید رئیسی ادبیات ناب خدمت بی‌منت را احیاء کرد

شهید رئیسی ادبیات ناب خدمت بی‌منت را احیاء کرد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha