جمعه ۲ شهریور ۱۴۰۳ |۱۷ صفر ۱۴۴۶ | Aug 23, 2024
سید حسن عابدیان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عابدیان گفت: تقاضای ما این است که رئیس جمهور با این انتخاب‌ها که پیشنهاد خود او بوده، تمام تلاشش را به کار بگیرد تا رفاه و آسایش به جامعه برگردد و بیکاری و تورم علاج شود و مایه خشنودی و آسایش جامعه فراهم گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اردبیل حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عابدیان امام‌جمعه موقت اردبیل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در تبیین شبهه‌های دشمنان برای ضربه‌زدن به شکوه اربعین، اظهار داشت: راهپیمایی اربعین تجلی عظمت و شکوه شیعه است، نه‌تنها شیعه بلکه اهل‌سنت هم در آن مشارکت دارند و غیر مسلمان‌ها هم در آن راهپیمایی با ما همراه هستند، باید قدردان این نعمت بزرگی که خداوند به ما عنایت کرده باشیم.

وی افزود: در راهپیمایی اربعین شاهد عشق، شور و ایثار هستیم و جلوه‌های عظمت را مشاهده می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این‌ها جلوه و عظمت حادثه عاشورا است و دشمنان تماماً با هر امکاناتی که برای آنها فراهم شده در تلاش هستند تا شکوه عاشورا و اربعین را کاهش دهند، می‌خواهند با هر اقداماتی این جلوه و شکوه را از بین ببرند که هرگز موفق نخواهند شد.

امام‌جمعه موقت اردبیل، با اشاره به شبهه‌های متنوعی که از سوی دشمنان در خصوص عاشورا و اربعین مطرح می‌شود، تصریح کرد: پاسخ همه شبهات وجود دارد و جوانان به‌صرف شنیدن شبهه و در نتیجه پذیرش ناخودآگاه آن اکتفا نکنند، بلکه به دنبال پاسخ‌های این شبهات باشند و این طور نباشد که شبهه‌ها را بدون دیدن پاسخ‌های آن بپذیرند، در فضای مجازی پاسخ غالب شبهات موجود است و دیدن آن‌ها اگر رفع مشکل نکند قطعاً مشکلی ایجاد نمی‌کند.

وی ضمن تأکید به لزوم عقل‌گرایی و تحصیل تقوا، به اجتناب از پذیرش خرافه‌هایی نظیر خرید طلا در ۱۳ صفر و کوبیدن در مساجد و بشارت به پیامبر اسلام(ص) در شب اول ربیع سفارش کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدیان با اشاره به رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور اظهار کرد: در این ایام مجلس به وزرای پیشنهادی دولت رأی اعتماد داد که واقعاً جای تبریک به مجلس دارد، این انتخاب و این رأی تنها مسئله داخلی نبود، بلکه یک مسئله بین‌المللی بود و سردمداران دنیا ناظر و مترصد بودند که تقابل دولت و مجلس را مشاهده کنند و از این فرصت برای اهداف شوم خود استفاده نمایند.

وی تأکید کرد: مجلس به‌صورت آگاهانه و مدبرانه به این عزم و تصمیم رسید که تمام وزرا را تأیید کند، هرچند در خصوص بعضی‌ها ممکن بود نظری هم داشته باشند.

وی اظهار کرد: از این به بعد توپ در میدان رئیس جمهور است و تقاضای ما این است که رئیس جمهور با این انتخاب‌ها که پیشنهاد خود او بوده، تمام تلاشش را به کار بگیرد تا رفاه و آسایش به جامعه برگردد و بیکاری و تورم علاج شود و مایه خشنودی و آسایش جامعه فراهم گردد.

وی تصریح کرد: کما اینکه خود رئیس‌جمهور نیز دستور داده، تقاضای ما هم این است که در انتخاب پست‌های میانی از انتخاب‌های جناحی و فامیلی اجتناب شود و افرادی که شایستگی لازم برای آن پست را دارند، انتخاب شوند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha