جمعه ۲ شهریور ۱۴۰۳ |۱۷ صفر ۱۴۴۶ | Aug 23, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه همه باید از دولت در راستای رفع مشکلات مردم حمایت کنیم، گفت: دولت هرچه سریع‌تر باید کارها را آغاز و برای رفع مشکلات مردم و جامعه با تمام توان تلاش کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، با بیان اینکه وفاق دولت و مجلس را در رأی اعتماد به وزرا مشاهده کردیم، اظهار داشت: برخی از اشکالاتی که نسبت به وزرا مطرح شد به جهت همراهی با دولت، مورد اغماض قرار گرفت.

وی با تأکید بر اینکه وفاق دارای اصول و ثمراتی برای جامعه است، گفت: دوری از حاشیه و به جای جنجال سیاسی به دنبال هم‌فکری کارشناسانه در جهت حل مشکل مردم بودن، از اصول وفاق است.

امام جمعه همدان، افزود: این همراهی نشان دهنده آن است که در آینده تعاملات بیشتری را برای حل مشکلات مردم شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نسبت به همه دولت‌ها، بنای همراهی و حمایت داشته و دارند و این موضوع با دخالت تفاوت دارد، یادآور شد: رئیس جمهور ممکن است وزیری را که معرفی کرده به هر دلیل نمی‌خواهد همکاری کند و لذا از رهبری در این زمینه کمک و همراهی می‌خواهد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند، مردم سالاری دینی را صادقانه قبول دارم و این یعنی به لوازمات آن نیز معتقد هستند، اظهار کرد: اگر دولتی انتخاب شد و مسئولانی را روی کار آورد، رئیس جمهور خودش مسئول این انتخابات‌هاست و باید پاسخگو باشد.

وی با تأکید بر اینکه جایگاه، وظایف و نقش رهبری باید به درستی تبیین شود و میزان مطالبات و خواسته‌ها، مبتنی بر همین وظایف از ایشان باشد، ابراز کرد: طبیعی است در جایی که دموکراسی و مردم سالاری وجود دارد، باید افراد انتخاب شده پاسخگو عمل خود باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، تصریح کرد: مراقبت از حرکت کلان کشور، تنظیم سیاست‌های کلی نظام و مراقبت از انحرافات در مسیر انقلاب، از وظایف رهبری است اما ایشان در جزئیات اداره کشور ورود نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه همه باید از دولت در راستای رفع مشکلات مردم حمایت کنیم، خاطرنشان کرد: دولت هرچه سریع‌تر باید کارها را آغاز و برای رفع مشکلات مردم و جامعه با تمام توان تلاش کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، در ادامه با تأکید بر اینکه نقش رسانه‌ها و خبرنگاران در ترویج فرهنگ اربعین بسیار مهم است، گفت: دشمن به دنبال بایکوت غزه بود، اما انسان‌رسانه‌ها و فعالانه رسانه‌ای این جریان را از مهجوریت خارج کردند، بنابراین در اربعین نیز هر کس که توانایی و رسانه دارد باید این بایکوت رسانه‌ای استکبار را بشکند و آن را در سطح بین الملل نشر دهد.

وی با اشاره به اینکه امروز مصداق خدمت به امام حسین(ع) در بین اهالی رسانه، نشر و معرفی این حرکت عظیم است، یادآور شد: خدمت رسانی‌ها در موکب‌های همدان بی‌نظیر است و قدردان هم استانی‌های عزیز هستیم.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه البته برخی مشکلات در این عرصه وجود دارد که نیازمند اقدام مدیران هستیم، اظهار کرد: وجود ترافیک سنگین در کنار گذر غربی همدان، اهمیت افتتاح زودتر این پروژه را نشان‌ می‌دهد.

وی با تبریک روز همدان و روز پزشک، اظهار کرد: امیدواریم این مناسبت‌ها آورده‌های مناسبی برای استان و مردم داشته باشند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha