جمعه ۲ شهریور ۱۴۰۳ |۱۷ صفر ۱۴۴۶ | Aug 23, 2024
1

حوزه/ مصفا گفت: پیاده روی اربعین پدیده‌ای فراملی، تاریخی و فرا مذهبی است و از این منظر باید به تحلیل و بررسی آن پرداخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از رشت، قاسم مصفا ضمن تسلیت ایام اربعین و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با تأکید بر این که حقیقتاً اربعین حسینی یک ظرفیت عظیم جریان ساز است، اظهار داشت: با محوریت اربعین حسینی در سطح استان اقدام به برگزاری سوگواره «ترسیم عشق» کرده‌ایم، چرا که معتقدیم آئین‌های حسینی یکی از مهم‌ترین و تأثیر گذارترین مراسم‌های جمعی و اجتماعی مسلمانان و شیعیان به شمار می‌رود.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، با بیان اینکه مراسم پیاده روی اربعین حسینی به‌عنوان پدیده‌ای فراملی، تاریخی، فرا مذهبی جلوه یکدلی انسان‌ها در یک اجتماع جهانی را نشان می‌دهد، گفت: وحدتی که حول محبت امام حسین(ع) شکل می‌گیرد، بی‌نظیر است.

مصفا با تاکید بر اینکه چگونگی شکل گیری این رویداد الهی می‌تواند خرده گفتمان‌های مختلف را در یک فضای گفتمانی واحد گرد هم جمع کند، ابراز کرد: رسانه به عنوان گسترده‌ترین شبکه ترویجی می‌تواند در معرفی اهل بیت(ع) از دریچه این رویداد فرهنگی جهان اسلام، نقش ایفا کند.

وی یادآور شد: «اربعین و گفتمان تمدنی شیعه»، «اربعین، غزه و فرهنگ مقاومت»، «اربعین و توسعه امنیت پایدار»، «اربعین، پیوستگی و انسجام امت اسلامی»، «اربعین، تجلی حق جویی، عدالت طلبی و ظلم ستیزی» «اربعین تجلی حجاب و عفاف» از محورهای این سوگواره است.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، با اشاره به اینکه خبر، تیتر، یادداشت، گزارش خبری یا تصویری، عکس از قالب‌های تولید محتوا در این سوگواره است، خاطرنشان کرد: زمان چاپ اثر باید از تاریخ ۱۶ تیرماه الی ۲۷ شهریورماه سالجاری باشد و مهلت ارسال آثار نیز تا ۲۹ شهریور ماه است.

وی گفت: پدید آورندگان آثار می‌توانند در هر محور حداکثر ۳ اثر انتشار یافته در نشریات مکتوب و مجازی دارای مجوز را در فاصله زمانی تعیین شده به دبیرخانه جشنواره واقع در اداره کل ارشاد گیلان ارسال کنند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha