شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۳ |۱۸ صفر ۱۴۴۶ | Aug 24, 2024
کد خبر: 1178702
۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
مستند

حوزه/ مستند برگزیده جشنواره بین‌المللی فیلم ایثار با عنوان «در محضر انسان» با همکاری مدیریت روابط ملی و بین المللی حوزه علمیه خراسان، مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) و مدرسه علمیه نرجس(س) و با حضور جمعی از طلاب زباندان اکران شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، مستند برگزیده جشنواره بین‌المللی فیلم ایثار با عنوان «در محضر انسان» با همکاری مدیریت روابط ملی و بین المللی حوزه علمیه خراسان، مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) و مدرسه علمیه نرجس(س) در ساختمان پژوهشکده مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) با حضور جمعی از مدیران، اساتید و طلاب زباندان اکران شد.

در اکران این فیلم که مستندی پیرامون آزاد سازی شهر حلب سوریه توسط سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است، خانم غصون الماضی مستندساز و کارگردان سوری اثر نیز حضور داشت.

خانم غصون الماضی مستند ساز سوری با بیان اینکه حاج قاسم نقش بزرگی در آزاد سازی حلب بر عهده داشت، اظهار داشت: مردم سوریه هیچ وقت این شخصیت را فراموش نخواهند کرد و همیشه به فرمانده محبوب ایرانی احترام می‌گذارند، زیرا حاج‌قاسم تنها محدود به جغرافیای ایران نیست و هر آزاده‌ای با هر دینی او را دوست دارد.

مستندساز و کارگردان سوری، هدف از ساخت این مستند را انتقال ظریف و هنرمندانه حقیقتی دانست که رسانه‌های جهان آن را وارونه نشان دادند و ابراز کرد: در طی ساخت این مستند به این نکته پی بردیم که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بسیار به ضبط وقایع و مستند سازی توجه می‌کرد و آن را عاملی می‌دانست که تاثیر به‌سزایی در تخریب روحیه دشمن دارد.

وی ادامه داد: وقتی در حال ساخت فیلم شهید سلیمانی بودم، با شخصیت‌هایی که از نزدیک در کنار ایشان بودند مصاحبه انجام می‌دادم و مسائل شگفت آوری را از آنان دریافت کردم، آنان عنوان می‌کردند که این شخصیت صفت‌های زیبا و نیکو بزرگان تاریخ را به همراه داشته و در حین ساخت این فیلم نیز دریافتیم که حاج قاسم تنها یک فرمانده بزرگ تاکتیکی در جبهه‌های جنگ نبود، بلکه همچون یک استاد اخلاق و دین و معنویت در میدان حضور داشته‌است، آن‌هم استادی که در هر اتاق فکر جنگی حضور داشت پیروزی در آن جنگ حتمی بود.

خانم غصون الماضی، بعد از پاسخگویی به سوالات شرکت کنندگان و بیان خاطرات ساخت این مستند، خاطرنشان کرد: تنها هدف و آرزوی ما در ساخت این مستند آن بود که جوانان و در وهله‌ اول فرزندان با مکتب و شخصیت حاج قاسم سلیمانی آشنا شوند و به عنوان الگو به او نگاه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین معین مدیر روابط ملی و بین الملل حوزه علمیه خراسان نیز در این مراسم اظهار کرد: تاکنون بارها از حاج قاسم سلیمانی صحبت شده و فیلم ساخته شده، اما آنچه این اثر را متمایز می‌کند این است که این مستند از نگاه یک بانوی سوری که در بطن خود جنگ حضور داشته، ساخته شده و به اهمیت نقش بانوان عرصه مقاومت در انتشار پیام اسلام اشاره دارد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha