جمعه ۲ شهریور ۱۴۰۳ |۱۷ صفر ۱۴۴۶ | Aug 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین غفوری، امام جمعه کرمانشاه

حوزه/ امام جمعه کرمانشاه: حضور مسلمانان و پیروان سایر ادیان در راهپیمایی اربعین حسینی(ع)، حرکتی بزرگ و بی نظیر در تاریخ اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمانشاه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین غفوری، در خطبۀ اول نماز جمعه این هفته شهر کرمانشاه گفت: اساس شکل گیری خانواده که پایه و اساس جامعه بشری است ازدواجی است که بر اساس شریعت و طبق قانون الهی و فطری انجام می شود که در پی آن کوچکترین واحد اجتماعی شکل می گیرد.

خطیب جمعه کرمانشاه در ادامه گفت: جوانان برای انتخاب همسر، کمال گرایی و هم کفو بودن را بنا بر ملاک‌های شرعی و عقلانی اسلام در نظر داشته باشند.

امام ‌جمعه کرمانشاه در خطبۀ دوم با تمسک به آیه سوره مبارکه یونس(ع)، آیه 31 که می فرماید: « قُلْ مَنْ یَرْزُقُکُمْ مِنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ... »، گفت: تمام آنچه که در پیرامون خود از اطعمه و اشربه که می بینیم، اینها همه مخلوق خداست، « سَیَقُولُونَ لِلَّهِ ۚقُلْ أَفَلَا تَتَّقُونَ...»، (باز هم ) خواهند گفت برای خداست ، بگو: آیا پروا نمی کنید.

وی با توجه به اهمیت « هفته صنعت دفاعی »، گفت: توانمندی دفاعی ، به امر صریح خداوند متعال و سیره و سنت پیامبر(ص) و ائمه طاهرین(ع) بوده و مبنای روشن دینی دارد.

وی ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان « رجایی و باهنر » ، رویکرد توافق و تفاهم بین جناح‌های سیاسی در دولت چهاردهم را امری بسیار مهم و مبارک برشمرد.

حجت الاسلام و المسلمین غفوری ،حضور مسلمانان و پیروان سایر ادیان در راهپیمایی اربعین حسینی(ع)، حرکتی بزرگ و بی نظیر در تاریخ اسلام دانست و خاطر نشان کرد : در استان کرمانشاه ۳۰۰ موکب، برای خدمات رسانی به زائران فعالیت دارند.

وی اظهار داشت: دولت اسلامی وظیفه دارد در تأمین زیرساخت‌ها ، نهایت تلاش خود را بکار ببرد که بالاترین سطح این خدمت رسانی را برای حضور زائران شهید رییسی تامین کرد.

حجت الاسلام و المسلمین غفوری در پایان از تمامی موکب داران، بویژه اهل سنت و جامعه اهل حق در استان کرمانشاه، در خدمت رسانی به زائران اربعین تقدیر و تشکر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha