جمعه ۲ شهریور ۱۴۰۳ |۱۷ صفر ۱۴۴۶ | Aug 23, 2024
امام جمعه کرمان

حوزه/ امام جمعه کرمان با بیان اینکه اربعین عظمت قدرت امامت جامعه اسلامی است گفت: عظمت جاذبه امام حسین(ع) توانسته به بهترین وجه ممکن امامت خود را نشان دهد و این عظمت را به رخ جهان بکشاند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نمازجمعه(۲ شهریور) به سالروز شهادت شهید اندرزگو به عنوان‌ مجاهد فی‌سبیل الله در دوران تاریک و سیاه ستمشاهی اشاره کرد و با گرامیداشت یاد شهیدان خدمت رجایی، باهنر و آیت‌الله رئیسی؛ گفت: مکتب شهیدان رجایی و باهنر، مکتب خدمت صادقانه و مخلصانه به مردم و انقلاب در راستای مکتب الهی و اسلام است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: این خدمت نمونه بارزی از خدمت صادقانه به مردم در حاکمیت دین و اسلام است که باید به عنوان یک الگو به ویژه مسئولین به آن توجه کنند.

وی با بیان اینکه حاصل این خدمات در دولت‌های متعدد تبدیل به پیشرفت عظیم و بزرگ کشور در نظام جمهوری اسلامی شد؛ تصریح کرد: ترس دنیای استکبار از الگو شدن ایران برای کشورهای اسلامی است و برای همین با همه رسانه‌های در اختیار علیه نظام تبلیغ می‌کنند که جمهوری اسلامی موفق نبوده است.

امام جمعه کرمان ادامه داد: البته باید به ضعف‌های خود به ویژه نسبت به توده‌های مختلف و رسیدگی یه معیشت مردم هم توجه داشت.

حجت الاسلام علیدادی ضمن تبریک هفته دولت اظهار کرد: دولت چهاردهم به عنوان دولت وفاق ملی موفق شد رأی بالایی از نمایندگان داشته باشد به گونه‌ای که وفاق دولت و مجلس برای مردم شیرین است اما در این راستا باید به سه معیار توجه کرد و استمرار این وفاق و همدلی در صحنه و آمدن همه توان‌ها در کنار هم به این سه محور مهم وابسته است.

امام جمعه کرمان در همین رابطه ادامه داد: اولین محور غرور ملی است که برای ایران قوی و قدرتمند زمانی جایگاه واقعی خود را نشان می دهد که همه ظرفیت‌های کشور به کار گرفته شود و نیروهای صادق و خدوم کنار هم باشند و نگاه‌های بسته و جناحی کنار گذاشته شود و هر کس که توان و لیاقت و شایستگی کار دارد بستر برای او فراهم شود تا ایران قوی شکل بگیرد.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه محور دوم تشکیل دهنده وفاق ملی؛ غیرت دینی است گفت: باید به ارزش‌های دینی و انقلابی و شعارهایی که انقلاب را به وجود آورد، توجه کرد و ارزش‌هایی که سال‌ها رجال شایسته و مجاهد بر آن پافشاری کرده و در این راه جان دادند؛ یعنی مکتب شهیدان شاهد که نمونه‌ای از غیرت دینی ما است و باید به آن توجه شود.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی بیان کرد: دفاع از حق و مظلوم و ایستادگی در برابر مستکبران جهان که وقتی نادیده گرفته شد متفقین بر کشور مسلط شدند.

وی با بیان اینکه سومین محور راهبردی و هدایتگرِ وفاق ملی، منویات و دستورالعمل‌های امامین اتقلاب است؛ گفت: رئیس جمهور در قول و چینش و آرایش کابینه صادقانه عمل کرد اما برای شکل‌گیری وفاق ملی باید در همه رده‌های دولت و در انتخاب مدیران در دستگاه‌های مختلف باید این سه مد نظر باشد تا اطاعت از ولایت و ولایت پذیری با نگاه توجه به ایران قوی و غرور ملی و غیرت دینی شکل بگیرد.

خطیب جمعه کرمان سپس با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی سه مسئله مهم در این زمینه را مورد توجه قرار داد و گفت: عظمت و بزرگی و بزرگواری خدمت به زائران حسین علیه السلام به دنیا نشان داده شد که بخشی از جامعه اسلامی عاشقانه در این نعمت خدمت‌رسانی حاضر شده و موکب‌های گسترده و موکب‌داران مخلص این عظمت را در دنیای امروز که توجه به مادیات و مادی‌گرایی در آن کم نیست، به بهترین وجه ممکن از ۲۰ میلیون زائر پذیرایی کردند که در تاریخ نمونه ندارد.

امام جمعه کرمان ادامه داد: دوم؛ حضور گسترده میلیونی عاشقان است که با جوش و خروش درونی برای یک امر دینی خود را از راه‌های مختلف به کانون عشق و قلب جهان اسلام یعنی مرقد مطهر امام حسین علیه‌السلام می‌رسانند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: سومین موضوع عظمت قدرت امامت جامعه اسلامی است؛ عظمت جاذبه حسین علیه‌السلام که بارها در تاریخ حاکمانی تلاش کردند که زیارت قبر حضرت را به تعطیلی بکشانند و بارها آن را تخریب کرده و راه را بر زائران بستند و قتل عام راه انداختند.

وی ادامه داد: اما جاذبه و عظمتی که به محوریت امام شهید و ایثارگری که همه هستی خود را فدا کرده، امروز در دنیای پر سر و صدایی که ادعاها زیاد اما عمل کم است؛ توانسته به بهترین وجه ممکن امامت خود را نشان دهد و این عظمت را به رخ جهان بکشاند که در آینده نزدیک این مردم بسیج شده و در رکاب منجی عالم بشریت و امام موعود دنیا را پر از عدل و داد خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha