جمعه ۲ شهریور ۱۴۰۳ |۱۷ صفر ۱۴۴۶ | Aug 23, 2024
حجت الاسلام سیروس حکمتی نیک

امام جمعه موقت یاسوج گفت: یکی از مهم ترین مولفه‌ها و عناصر کلیدی در عرصه تمدن نوین اسلامی موضوع اربعین خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام سیروس حکمتی نیک امام جمعه موقت یاسوج ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: امیرالمومنین امام علی(ع) معدن، مکان، هزینه و گنج همه علوم و معارف ها است و به تعبیر خود ایشان «هیچ پرواز کننده‌ای به او نمی‌رسد».

امام جمعه موقت یاسوج گفت: این شخصیت بزرگ دریای بیکران معارف، علوم و دانش‌ها در عرصه‌های مختلف است، علم لدنی، علم ماکان، علم مایکون، علم حال همه در وجود این امام بزرگ نهفته است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد به آغاز هفته دولت اشاره کرد و گفت: از دوم تا هشتم شهریور ماه، سالروز شهادت رئیس جمهور مردمی، شهید رجایی و نخست وزیر شهید محمد جواد باهنر به نام هفته دولت نامگذاری شده است.

وی بیان کرد:معمولاً مرسوم است که در این هفته دولتمردان، مدیران و مسئولان به ارائه ارش عملکرد خود در رسانه‌ها می‌پردازند و اگر پروژه‌ای به اتمام رسیده باشد، آن را افتتاح می‌کنند و پروژه‌های افتتاحی را کلنگ زنی می‌کنند.

حجت الاسلام حکمتی نیک ضمن تبریک هفته دولت، تجلیل از مدیران برتر در سطوح مختلف را از دیگر برنامه‌های این هفته دانست و یادآور شد: مسئولان و کارمندان باید بتوانند با روحیه جهادی برای حل مشکلات جدی مردم در عرصه‌های مختلف تلاش کنند.

امام جمعه موقت شهر یاسوج با اشاره به موضوعات مهم در فرهنگ دین مبین اسلام که از زوایای مختلف قابل بحث بوده، بحث مدیریت اسلامی است، افزود: همه این موضوعات به زیبایی در آیات قرآن و فرمایشات بزرگان دین به درستی بیان شده، اما امام علی (ع) در نامه‌های مختلف به ویژه نامه ۵۳ نهج البلاغه، در خطبه‌های گوناگون مثل خطبه سوم، در نامه‌ها و گفتارهای متعدد، همه موضوعات مدیریتی را به زیبایی بیان کرده و جا دارد مدیران و مسئولان ما در نظام اسلامی با این مبانی آشنایی کامل داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: از منظر امام علی (ع) یکی از مهم‌ترین حکمت‌های مدیریت، احقاق حق و ابطال باطل است، یعنی یک مدیر و مسئول وظیفه دارد برای احقاق حق دیگران در عرصه مدیریت خود و سازمان تلاش کند.

امام جمعه موقت یاسوج با اشاره به اینکه مسئولیت در نظام اسلامی بسیار سنگین است، اظهار کرد: امام علی (ع) فرمود «مردم، به خدا سوگند حکومت بر شما مردم نزد من علی از یک کفش وصله زده هم بی‌ارزش‌تر است، مگر اینکه در پرتو آن حقی را به دست آورم یا باطلی را از میان بردارم».

وی با اشاره به روی کار آمدن اعضای کابینه دولت چهادهم با رای مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: شایسته است که متولیان در زمینه انتصابات، واگذاری مدیریت‌ها و مسئولیت‌ها معیار اصلی را شایست گزینی و شایسته سالاری، تعهد و تخصص دینی، پیگیری امورات مردم، رفع مشکلات فقر در بین مردم و... قرار دهند.

حجت الاسلام حکمتی نیک تعصبات اقلیمی سردسیر و گرمسیر، قومی قبیله‌ای، حزبی و جناحی و... را در مدیریت الهی فاقد جایگاه دانست و افزود: معیار در حکومت اسلامی فقط باید شایسته سالاری باشد و مدیر طبق آموزه‌های علوی و نگاه شریعت اسلامی انتخاب شود.

اربعین از عناصر کلیدی در عرصه تمدن نوین اسلامی است

خطیب موقت نماز جمعه یاسوج اربعین حسینی را یادآور شد و ادامه داد: جابربن انصاری نخستین کسانی بودند که در پیاده‌روی اربعین شرکت کردند و این پیاده‌روی کم کم در فرهنگ اسلامی ما نهادینه شد و امروز میلیون‌ها انسان در سراسر دنیا با ملیت‌ها و مذاهب مختلف در این راهپیمایی عظیم شرکت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین مولفه‌ها و عناصر کلیدی در عرصه تمدن نوین اسلامی موضوع اربعین خواهد بود.

حجت الاسلام حکمتی نیک اصل پیروزی انقلاب اسلامی، تشکیل جبهه بزرگ مقاومت در مقیاس جهانی، نفوذ معنوی جمهوری اسلامی در بین ملت‌های منطقه و جهان و موضوع اربعین در کنار این‌ها از مهم‌ترین ظرفیت‌های راهبردی شیعه برای دوران طلایی تمدن بزرگ اسلامی خواهد بود.

امام جمعه موقت یاسوج تاکید کرد: هنوز بسیاری از مسلمانان و آزادی‌خواهان سراسر عالم متوجه اربعین نشده‌اند و کشورهای آفریقایی، آمریکایی، آسیای میانه، شبه قاره هند و حتی جوانان مسلمان اروپا موضوع اربعین را متوجه نشده‌اند و خواهیم دید که این موضوع ارزشمند تحقق خواهد یافت.

وی گفت: متاسفانه علی رغم اینکه موضوع بسیار ارزشمند و در مقیاس جهانی صورت می‌گیرد، اما در یک سکوت و سانسور خبری محض توسط رسانه‌های غربی به هیچ عنوان این موضوع مطرح نمی‌شود، غافل از اینکه اربعین خود یک رسانه خواهد بود و انشالله پیام آن به جهانیان صادر خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha