جمعه ۲ شهریور ۱۴۰۳ |۱۷ صفر ۱۴۴۶ | Aug 23, 2024
امام جمعه موقت بندرریگ

حوزه/ حجت الاسلام حسینی گفت: امیدواریم وزرا، شهیدان رجایی و باهنر را الگوی خود قرار بدهند و فارغ از نگاه‌های سیاسی خودشان را وقف خدمت به مردم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سید صادق حسینی امام جمعه موقت بخش بندر ریگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، اظهار داشت: أربعین از اختصاصات أبا عبدا الله الحسین(ع) است که نه برای پیامبر و نه هیچکدام از أئمه ما اربعین نداریم و همه آن ها نیز توصیه به زیارت امام حسین(ع) در أربعین کرده‌اند.

وی افزود: علتش هم روشن است، مقام معظم رهبری فرمودند ویژگی اربعین بخاطر این است که در أربعین حسینی دوباره شهادت امام حسین(ع) زنده می‌شود.

امام جمعه موقت بندرریگ ابراز کرد: درس اربعین به ما و شما این است که باید یاد و خاطره شهادت و مسیر امام حسین(ع) را در مقابل تبلیغات دشمن زنده نگه داشت.

حجت‌الاسلام حسینی اظهار کرد: داستان اربعین احیاء عاشورا، مطرح کردن مجدد جریان امام حسین(ع)، تکریم و تبیین قیام أبا عبد الله(ع) بود، روز اربعین روز به ثمر نشستن زحمت‌های زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) است، حرکتی که می‌توانست در روز عاشورا در نطفه خفه شود بواسطه این ۴۰ روز تبلیغی‌ و تبیینی حضرت زینب(س) و امام سجاد (ع) زنده نگه داشته شد.

امام جمعه موقت بندر ریگ تصریح کرد: یکی از درس‌های عاشورا ادای تکلیف است، لذا وقتی آن شخص پیشنهاد داد که یا امام حسین(ع) تسلیم شود یا کشته خواهد شد، حضرت فرمودند: (الا وان الدعی یا ابن الدعی قدر رکز بین اثنتین: بین السلة والذله وهیهات منا الذله). این نانجیب من را بین مرگ و ذلت مخیر کرده اما من زیر بار ذلت نخواهم رفت، امیدواریم مسئولین ما بدانند که این مسئولیت‌ها امانتی به دست آنهاست و باید روزی پاسخگو باشند.

وی با تشکر از موکب داران ایرانی و عراقی، ابراز کرد: آنها بار دیگر نشان دادند حرکت اباعبدالله(ع) فراموش نخواهد شد.

حجت الاسلام حسینی با گرامیداشت هفته دولت، گفت: آن چیزی که باعث شد شهیدان رجایی و باهنر در عمر کوتاه مسئولیت خود در ذهن ها ماندگار بمانند و این دو شهید بزرگوار به عنوان الگو معرفی شوند، این بود که آن‌ها مظهر علم، عمل، اخلاص، پرکاری و تلاش مؤمنانه بودند و آن چیزی که این دو شهید را به حرکت وامیداشت عشق به عدالت و ارزش‌های انقلاب بود، شاخص‌های مهمی که آن‌ها را تبدیل به مدیر تراز انقلاب کرد.

امام جمعه موقت بندرریگ یادآور شد: مقام معظم رهبری بارها شبیه این تعابیر و مضامین را درباره شهید رئیسی بیان کردند و تاکید کردند که دولت شهید رئیسی دولت کار، امید و حرکت بود.

وی خاطرنشان کرد: ششم شهریور صدمین روز درگذشت شهید عرصه خدمت، حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی است، ‌ روحش شاد و همنشین با اباعبدالله الحسین(ع) باشد.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به رای اعتماد به کابیه دولت چهاردهم، اظهار کرد: کابینه پیشنهادی رئیس جمهور با همکاری مجلس رأی اعتماد را از نمایندگان مردم گرفت، با تمام نقدهایی که به عملکرد مجلس در تایید بعضی از وزرا وجود دارد، اما امیدواریم وزرا، شهیدان رجایی و باهنر را الگوی خود قرار بدهند و فارغ از نگاه‌های سیاسی خودشان را وقف خدمت به مردم کنند.

وی ادامه داد: معیشت غالب مردم بخش بندر ریگ وابسته به صیادی، گمرک و ملوانی است و مردم نسبت به مشکلاتی که در این زمینه‌ها وجود دارد گله‌مند هستند، اسکله صیادی و باری بندر ریگ به هیچ وجه از اوضاع مساعدی برخوردار نیست، درخواست ما از معاون اقتصادی استاندار این است که نسبت به رفع مشکلات و ایجاد زیر ساخت‌های مناسب اقدام عاجل صورت بگیرد.

امام جمعه موقت بندرریگ تصریح کرد: در بحث ته لنجی هم امیدوارم هر چه زودتر ساز و کار مشخصی تعریف شود تا مردم تکلیف خودشان رو بدانند و از سردرگمی خارج شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha