سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 27, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ امام جمعه بوشهر با تاکید بر توجه روی استانداردسازی بین المللی شهرک ها، گفت: متناسبت با شرایط افق آینده استان شهرک ها و صنایع ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ظهر امروز در دیدار مدیرعامل و کارکنان شهرک های صنعتی استان بوشهر، اظهار داشت: یکی از مهم ترین عرصه های تولید ناخالص ملی و ایجاد درآمد سرانه، توسعه زیرساخت های تولید است.

وی با بیان اینکه اقتصاد ریشه در تولید دارد و تولید هم مترتب بر توسعه استاندارد زیرساخت است، افزود: ایجاد و توسعه زیرساخت ها براساس شناخت آمایشی گام اول ایجاد شهرک ها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری تاکید کرد: توسعه زیرساخت ها باید براساس افق و چشم انداز ۵۰ سال آینده و حسب آمایش تناسب شهرک با زیست بوم باشد.

وی با تاکید بر توجه روی استانداردسازی بین المللی شهرک ها، گفت: متناسبت با شرایط افق آینده استان شهرک ها و صنایع ایجاد شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: جغرافیای بوشهر نسبت به دیگر استان‌ها محدود است و ما باید بدانیم چه صنایعی ایجاد کنیم که به زیست بوم منطقه لطمه نزند، بنابراین باید مواظب سلامت مردم و محیط زیست باشیم.

وی با اشاره به لزوم توازن در ایجاد شهرک ها در سطح استان، خاطرنشان کرد: با توجه به اشباع صنایع در جنوب استان باید توسعه شهرک ها و مناطق ها به سمت شمال استان باشد تا توازن ایجاد شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با تاکید بر درون زا و برون نگر بودن تولید، عنوان کرد: برای ورود تمام سرمایه های ملی در حوزه تولید به استان تلاش شود که این مهم نیازمند ایجاد جاذبه برای سرمایه گذاری است.

وی تاکید کرد: زیرساخت ها به گونه ای آماده شود که وقتی سرمایه گذار قصد شروع پروژه ای دارد، درگیر مسائل ابتدایی نشود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر سرمایه گذاری بر روی حوزه آموزش و تحقیقات، گفت: نیروی کار مورد نیاز در استان باید مهارت ها را از طریق فنی و حرفه ای آموزش ببیند تا آماده ورود به بازار کاری که ایجاد کرده ایم باشند.

وی خواستار ایجاد خدمات مشاوره ای به سرمایه گذاران در ابعاد مختلف بویژه مدیریت مالی گردش کار شد و ابراز کرد: باید سرمایه گذار را راهنمایی کنیم که چه محصولی تولید و چگونه سرمایه خود را مدیریت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری یادآور شد: باید به سمت تقاضای فعال بین المللی بازار کار پیش برویم.

وی گفت: بنده سال ۹۱، سند چشم انداز تامین آب شرب استان بوشهر را با بهترین مشاوران و با تصویب وزیر وقت نوشتم اما اجرایی نشد؛ الان وزارت نیرو به تازگی برای کل ایران سند چشم انداز آب نوشته است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: باید با این نگاه جلو برویم که استانی دارای استانداردهای بین المللی داشته باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha