دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024
امام جمعه خارگ

حوزه/ امام جمعه جزیره خارگ گفت: یکی از بزرگ ترین و زیباترین جلوه‌های حیات انسانی، پدیده نورانی و مبارک خدمت به زائران اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در راه‌پیمایی پرشکوه اربعین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، مراسم جاماندگان اربعین با سخنرانی حجت الاسلام محمود کارگر امام جمعه جزیره خارگ و با نوای مداح اهل بیت علیه السلام، کربلایی رامین صالح پور شامگاه یکشنبه در مسجد امیرالمؤمنین علی علیه السلام برگزار شد.

امام جمعه جزیره خارگ در این مراسم به ابعاد و اهداف قیام ابا عبدالله الحسین علیه السلام پرداخت و بیان کرد: یکی از خاصیت های کربلا تحول آفرینی است و این راهبرد حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام است.

حجت الاسلام کارگر افزود: یکی از بیماری های بزرگ دوران بعد از رحلت نبی مکرم اسلام در امت اسلامی، شک در حقانیت و برنامه ائمه علیهم السلام بوده است و بیماری بزرگ تر، نبود اراده در خواص و امت اسلامی جهت حرکت و یاری امام جامعه است.

امام جمعه جزیره خارگ گفت: یکی از بزرگترین و زیباترین جلوه‌های حیات انسانی، پدیده نورانی و مبارک خدمت به زائران اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در راه‌پیمایی پرشکوه اربعین است. فرهنگ اصالت نفسانیت انسان یا فرهنگ مدرنیته یا فرهنگ اصالت لذت، چیزی جز فردگرایی و خودخواهی نیست حتی اگر در زیست اجتماعی ظهور داشته باشد.

وی بیان داشت: در مقابل این فرهنگ، که ره‌آورد آن برای انسان و جوامع بشری، افسردگی و اضطراب است؛ خدای متعال به برکت وجود نورانی سیدالشهداء علیه السلام، فرهنگ اربعین را در پیش چشم بشر امروز به نمایش گذارده است. فرهنگی که در آن، وجود انسان‌ها با گذر از خودبینی و خودخواهی، به خداخواهی و نوع‌دوستی می‌رسد و تحت ولای سیدالشهداء هویتی جمعی می‌یابند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha