سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲۱ صفر ۱۴۴۶ | Aug 27, 2024
تصاویر/ دیدار برخی مدیران کل با امام جمعه بوشهر

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه خودکفایی در عرصه غذایی یک نگاه راهبردی‌ست، گفت: با توجه به تنوع اقلیمی موجود و تنوع بذر در سطح جهان، باید به سمت تولید ممتاز در بذر برویم و در این زمینه، مرجع جهانی برای فروش بذر باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در دیدار رییس مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اهمیت حفظ بسترهای کار کشاورزی، اظهار داشت: آب و خاک، دو بستر مهم کشاورزی هستند که در استان ما این دو مهم دچار بحران و چالش شده است.

وی افزود: طبیعی‌ست که با از دست دادن حوزه‌های اولیه کشاورزی، نمی‌توان کشاورزی پایدار را حفظ کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه خودکفایی در عرصه غذایی یک نگاه راهبردی‌ست، گفت: با توجه به تنوع اقلیمی موجود و تنوع بذر در سطح جهان، باید به سمت تولید ممتاز در بذر برویم و در این زمینه، مرجع جهانی برای فروش بذر باشیم.

امام جمعه بوشهر با اشاره به صنعتی شدن تغذیه در جهان و پیامدهای ناشی از آن بر سلامت انسان، ابراز داشت: باید در عرصه تحقیقات، از تولید بذر گرفته تا کشاورزی و شیلات، مردم را به سمت تغذیه سالم و ارگانیک هدایت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: علم در جهان، فرا روز بوده و هر لحظه در حال نو شدن است؛ بنابراین یکی از بزرگترین کارها در عرصه تحقیق و پژوهش، یافتن موضوعات در افق ۵۰ ساله است.

وی با تأکید بر گسترش فضاهای تحقیقی، عنوان کرد: بین مراکز تحقیقی و مدیریت اجرایی نباید فاصله‌ای وجود داشته باشد و پیوند این دو باید در برنامه‌ریزی‌ها، لحاظ شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری اضافه کرد: مراکز تحقیقی حتما باید دارای استانداردهای بین‌المللی لازم باشند تا موفقیت حاصل شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه رابطه ما با دریا در حال حاضر فقط فیزیکی و در مجاورت هم بودن است، خاطرنشان کرد: بارها این موارد را متذکر شدیم که استفاده ما از دریا باید خیلی بیشتر از این موارد باشد، این دریا می‌تواند در تمام زمینه‌ها بالاخص داروهای دریایی کمک کننده باشد.

وی یادآور شد: در حال حاضر باید به سمت سالم‌سازی دریا، حفظ گونه‌ها و ارتقاء سطح مقاومت گونه‌ها در برابر حوادث صنعتی برویم تا با ایجاد صنایع در کنار دریا، کیفیت و سلامت آبزیان حفظ شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha