جمعه ۲ شهریور ۱۴۰۳ |۱۷ صفر ۱۴۴۶ | Aug 23, 2024
استاندار بوشهر

حوزه/ محمدی‌زاده گفت: روحیه مردمی و تفکر انقلابی و جهادی شهیدان رجایی، باهنر و رئیسی همانند هم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، احمد محمدی‌زاده ظهر امروز پیش از خطبه نماز جمعه بوشهر با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، اظهار داشت: روحیه مردمی و تفکر انقلابی و جهادی شهیدان رجایی، باهنر و رئیسی همانند هم بود.

وی با اشاره به اینکه در سه سال دولت شهید رئیسی در کمتر از ۲۰ ماه، خدمات قابل توجه و طرح‌های مهمی در استان بوشهر اجرا شد، گفت: در این مدت ضمن افتتاح ۸۰ کیلومتر بزرگراه، ساخت خط ریلی بوشهر نیز شتاب گرفت، به‌گونه‌ای که این طرح که ۱۴ سال قبل آغاز شده بود و قبل از دولت سیزدهم عملیات اجرایی ۴ قطعه آن شروع شده بود، اما اکنون ۱۶ قطعه این پروژه در استان بوشهر فعال شده و دارای پیمانکار است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه اعتبارات خط ریلی بوشهر به شیراز از محل تهاتر نفت با مصوبه مقام معظم رهبری تأمین شده است، تصریح کرد: قبلاً در مجموع ۳۵۰ میلیارد تومان برای این پروژه پرداخت شد ولی از اسفند ماه سال قبل تاکنون ۱۵۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

محمدی‌زاده از افزایش تولید آب شرب از محل شیرین‌سازی آب دریا خبر داد و تصریح کرد: تولید آب از تأسیسات آب‌شیرین‌کن از ۳۵ هزار مترمکعب در شبانه‌روز در دولت سیزدهم به ۱۰۴ هزار مترمکعب افزایش یافت، این درحالی است که عملیات اجرایی تولید ۱۲۵ هزار مترمکعب در دولت سیزدهم آغاز شد و در هفته دولت طرح آب‌شیرین‌کن تنگستان به ظرفیت ۷۵۰۰ مترمکعب اجرایی می‌شود.

وی تکمیل سد باغان و اخند را از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم نام برد و یادآور شد: ساخت ۲ سد دالکی و دشت پلنگ تسریع یافت و پیشرفت سد دالکی ۶۰ و دشت پلنگ ۵۰ درصد رسیده است.

استاندار بوشهر، با بیان اینکه ۲ سد دهرود دشتستان و باهوش تنگستان در دولت سیزدهم آغاز شد، اضافه کرد: پیشرفت بیمارستان‌های در حال ساخت به بیش از ۵۰ درصد رسیده است.

محمدی‌زاده با اشاره به آغاز ساخت ۲ بیمارستان عسلویه و کنگان در هفته دولت امسال، خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم صدها کیلومتر جاده روستایی ساخته شد و در هفته دولت ۹۲ کیلومتر دیگر زیر بار ترافیک می‌رود و عملیات اجرایی ۱۰۰ کیلومتر دیگر نیز آغاز می‌شود.

وی افتتاح جاده بزرگراه شهید رئیسی در محور ساحلی بنادر دیر به کنگان را از دیگر طرح‌های هفته دولت برشمرد و یادآور شد: در دولت سیزدهم ۱۰۰ مدرسه در استان بوشهر افتتاح شد و در هفته دولت هم ۳۰ فضای آموزشی دیگر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه ۱۰۷ مدرسه دیگر در دست ساخت است، اظهار کرد: در نهضت ملی مسکن اقدامات مهمی انجام شده که در این راستا ۲ هزار هکتار اراضی به محدوده شهرها و ۱۲۰۰ هکتار هم به اراضی روستاها افزوده شد.

محمدی‌زاده تحویل هزاران قطعه زمین مسکونی به واجدین شرایط در شهرها و روستاهای استان را از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم اعلام کرد و گفت: در هفته دولت امسال ۱۰۰ واحد مسکونی در روستاها و ۶۰۰ خانه هم در شهرها به جامعه هدف واگذار می‌شود.

وی از واگذاری اراضی ساحلی به جوانان تحصیل کرده روستایی استان بوشهر برای پرورش میگو خبر داد و ابراز کرد: در این راستا ۱۴۰۰ هکتار اراضی ساحلی به جوانان روستایی واگذار شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha