دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024
کد خبر: 1178860
۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۶
تصاویر/ پیاده روی جاماندگان اربعین در اصفهان

حوزه/ هر چه از ساعت های اولیه پیاده روی می‌گذرد رفته رفته آفتاب، گرمای خود را بیشتر بر زمین میتاباند، و ما را بیشتر به یاد زائران مسیر پیاده روی مشایه کربلا در گرمای این روزهای عراق می‌اندازد که به عشق حسین (ع) در آن هوای گرم، مسیر را پیاده طی کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان،امروز یکشنبه مصادف با ده صفر ۱۴۴۶ هجری قمری اربعین حسینی است، مراسم جاماندگان از سفر به کربلا و حضور در اربعین حسینی (ع) عراق در سراسر کشور برگزار می شود و ما در اصفهان نیز همراه و همگام با خیل عظیم مشتاقان حسینی به قصد فرج امام زمان(عج) در این مراسم در اصفهان شرکت می کنیم، دو مسیر مشخص شده نخست از چهار راه نورباران به سمت گلستان شهدا و دوم میدان آزادی به سمت گلستان شهداست.

امسال هم مثل سال های گذشته، عاشقان و دلدادگان ابا عبدالله از همان ساعت های اولیه صبح راهپیمایی جاماندگان اربعین، در مراسم الی اصحاب شرکت کرده بودند.

امام حسین(ع) راه نجاتی که جامانده ندارد

مرد و زن، کودک و بزرگسال، پیر و جوان, همه در ماتم اند، به هر طرف که می‌نگرم عاشقان حسینی را میبینم که تک تک قدم هایشان حسرت جاماندن از مسیر پیاده روی مشایه نجف به کربلا در اربعین را فریاد می‌زنند.

مادری که با نوزادی در آغوش گرفته آمده است و زیر لب می‌گوید خداکند از ما هم قبول کند، پدرانی که فرزندان را بر دوش خودسوار کرده اند، خانواده ای که کفش هایشان را درآورده و با پای برهنه پیاده روی میکنند و بر اعمال به نیات تاکید دارند، کودکی که با سربند یا حسین (ع) و در دست داشتن پرچم فلسطین، مسیر را طی میکند، همه گواه این ماجراست.

زمین و آسمان امروز غم دارد و من در میان جاماندگان قدم برمیدارم اما با خود می‌گویم این مسیر تنها سفری است که جامانده ندارد، چون تک تک این زائران از راه دور با حسرتی که در دل دارند از دور زائر حرمش شده اند، امید دارم به اینکه با این دل های شکسته حتما نامشان به ضریح گره میخورد و می‌دانم در کنار تلاطم موج عظیمی از زائرین امروز در بین الحرمین، اینجا هم در بین تعداد بیشماری از مردم، دل های در حسرت نشسته نیز زائر شده اند و به امید گوشه نگاهی از اقا امام حسین (ع) تحمل و سختی بار واژه "جاماندن" را التیام می‌دهند.

امام حسین(ع) راه نجاتی که جامانده ندارد

هر چه از ساعت های اولیه پیاده روی می‌گذرد رفته رفته آفتاب، گرمای خود را بیشتر بر زمین میتاباند، و ما را بیشتر به یاد زائران مسیر پیاده روی مشایه کربلا در گرمای این روزهای عراق می‌اندازد که به عشق حسین (ع) در آن هوای گرم، مسیر را پیاده طی کردند. تحمل همه ی این سختی ها به عشق حسین (ع) است و اینجاست که پا، با دلهایمان همراه میشود، در روز قیامت در آن عرصه قیامت و گرمای قیامت ملکی بلند می‌شود و با صدای بلند میگوید: "این زوار الحسین؟"

جمعیتی بلند می‌شوند و میگویند: "نحن زوار الحسین (ع)" و آن ملک از طرف خدا سوالی میپرسد: "برای چه به زیارت حسین (ع) رفته اید؟

همه یکصدا می‌گویند: ما حسین (ع) را دوست داشتیم. در آن وقت آقا امام حسین (ع) وارد می‌شود و خداوند میگوید: زوار امام حسین، به نزد آقایتان بروید و چه لحظه ای شیرین تر از آن زمان که تمام تحمل سختی ها به عشق اباعبدالله الحسین (ع) بی معنا می‌شود.

امام حسین(ع) راه نجاتی که جامانده ندارد

امروز اربعین حسینی است، روز مبارزه با ظلم و ستم و حمایت از مظلومان و ستمدیدگان و ما با در دست داشتن پرچم ها و نمادهای فلسطین می‌خواهیم به امام حسین (ع) بگوییم که به او عشق می ورزیم و با هر ظلمی مبارزه میکنیم، مدت هاست که مردم غزه زیر بمباران های رژیم منحوس و کودک کش اسراییل قرار دارد و ما امروز با قدم هایمان ایستادگی در مقابل ظلم و ستم را امضا میکنیم و بزودی منتظر انتقامی سخت تر و بزرگ تر از سوی جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود.

در مسیرم تا به سمت گلستان شهدا موکب هایی برپا شده بود که هر کسی با هر چه در وسعت محبت و بخشندگی خود داشت، از زائران حسینی پذیرایی می کرد، موکبی با هندوانه، شربت و بستنی، موکبی نان و پنیر و غذاهای متنوع، موکبی محصولات فرهنگی ویژه نوجوانان با محور هیأت من الذله از مردم پذیرایی میکردند و امسال نوجوانان پرشور تر از قبل در قامت موکبداران حاضر شدند، گوشه ای از میدان بزرگمهر دختران کوچک قامت با دل بزرگ خود سرود اجرا می کردند و مراسم عزاداری جاماندگان اربعین را به سهم خود اداره میکردند و در کنار آن موکب هایی برای کودکان و موکب های خدمت به چشم می‌خورد.

فَلَعَنَ اللَّهُ مَنْ قَتَلَکَ وَ لَعَنَ اللَّهُ مَنْ ظَلَمَکَ وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً سَمِعَتْ بِذَلِکَ فَرَضِیَتْ بِهِ‏

پس خدا لعنت کند کسانی که تو را کشتند و به تو ستم کردند و این جریان را شنیدند و به آن خشنود شدند؛در مسیر و چند قدمی گلستان شهدا که می شود، خودرویی در حال آب پاشیدن بر روی مردم است تا حرارت گرمای هوا کاهش دهد و هرگز حرارت قلوب مومنین نسبت به حسین کاهش نخواهد یافت.

در بین عزاداران آشنایی را دیدم که از سفر کربلا برگشته بود حال و هوای آنجا را از او جویا شدم و از او شنیدم که گفت: قسم یاد میکنم هوای آنجا اصلا برای من گرم نبود و به محض برگشت، گرمای اینجا بیشتر برایم آزار دهنده بود.

امام حسین(ع) راه نجاتی که جامانده ندارد

نوشته ای به دست پسر نوجوانی بود که روی آن نوشته بود: «راه قدس از کربلا می‌گذرد» راه کربلا مسیری برای برائت از مستکبران و حمایت از مظلومان جهان است.
راه ادامه دارد، زمان صلاةظهر بود، گلستان شهدا نیز مملو از جمعیت عزاداران بود که زیارت اربعین را زیر لب زمزمه میکردند.

در گلستان شهدا با ابا عبدالله بیعت کردیم و زیارت اربعین را که هر نیم ساعت یکبار از بلندگوها پخش می شد، خواندیم و عزاداری مفصلی کردیم و دلمان را وصل به ضریح اباعبدالله (ع) کردیم و با اعتقاد راسخ به اینکه راه نجات حسین(ع)جامانده ندارد.

گزارش از : سمیرا گلکار

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha