دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024
رشت

حوزه/ نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت بر ضرورت پرداختن به بحث تاریخ نگاری و خاطره نویسی از شهدا تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از رشت، حجت الاسلام و المسلمین رسول فلاحتی طی سخنانی در دیدار صمیمی با تشکل فرزندان فرهیخته شاهد و ایثارگر استان گیلان با بیان این که فرهنگ ایثار و شهادت چراغ راه ما در همه دوران‌هاست، اظهار داشت: اکثر مردان بزرگ در طول تاریخ از داشتن پدر محروم بوده لذا پیامبر اکرم (ص) در رأس این افراد بزرگ قرار دارد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه فرزندان شاهد یک کار تشکیلاتی و سازمان یافته برای خود داشته باشند، افزود: انسجام یافتگی برای حفظ دستاوردهای پدران است و این ایثارگری‌ها باید به نسل‌های آینده منتقل شود لذا این میراث باید حفظ شود.

امام جمعه رشت در ادامه با بیان اینکه فرزندان شهدایی که در هر کجای استان مسؤولیتی دارند این تشکل ارتباط گرفته و انسجام یافته کار کنید، خاطرنشان کرد: سعی کنید تعیین یک نظام نامه و تعهد به این تشکل جزو برنامه های اصلی تان در این راستا باشد.

وی فرزندان شهدا را نماد بزرگ منشی و شرافت ایران اسلامی دانست و گفت: تأثیر گذاری یادگاران شهدا به عنوان سرمایه اجتماعی بر دل و ذهن مردم بیش از افراد دیگر است چراکه شهدا مسیر تاریخ را تغییر دادند و اسطوره‌های افتخار آفرین و سند عزت و سربلندی ما هستند.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحتی با تاکید بر اینکه ارتقای فضای فرهنگی گیلان نیازمند تلاش همگانی است، ابراز داشت: تلاش کنید نام یاد پدرانتان همواره زنده بماند و ارزش‌هایی که پدران بزرگوارتان در نظر داشتند به نسل جوان منتقل شود.

وی با اشاره به اهمیت تاریخ نگاری و خاطره نویسی از شهدا، گفت: نکته مهم و قابل توجه، پرهیز از یکنواختی در اقدامات فرهنگی است و بر اساس بیانیه گام دوم آسیب شناسی مسائل فرهنگی برای برطرف کردن نقاط ضعف مؤثر و با اهمیت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha