چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ |۲۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 28, 2024
بخشی

حوزه/ رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: مرحله استانی چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه با حضور ۳۳۰ نفر از استان اصفهان برگزار می‌شود.    

حمید بخشی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه از اصفهان، در ارتباط با برگزاری مسابقات قرآن اوقاف استان اصفهان اظهار داشت: چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و همچنین استان اصفهان با تشکیل ستاد و تبلیغات از اول خردادماه امسال آغاز شد.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: ثبت‌نام شرکت‌کنندگان از این تاریخ تا ۲۹ خردادماه انجام و در مجموع سه هزار و ۵۷ نفر شامل ۷۵۱ نفر از برادران و دو هزار و ۳۰۵ نفر از خواهران در رشته‌های معارفی و آوایی نام‌نویسی کردند.

وی با اشاره به راه‌یافتگان به مرحله استانی عنوان کرد: مسابقات منطقه‌ای و شهرستانی در ۱۲ منطقه از ۱۳ تیرماه تا ۱۸ مردادماه برگزار شد و در مجموع ۳۳۰ نفر شامل ۱۷۲ خواهر و ۱۵۸ برادر در رشته‌های آوایی موفق به حضور در مرحله استانی شدند.

بخشی، ادامه داد: مسابقات استانی از ۱۲ تا ۱۴ شهریورماه ۱۴۰۳ در محل دانشگاه علوم قرآنی شهرستان برخوار با حضور ۱۲ داور، یک ناظر و یک داور غیربومی در بخش خواهران و ۱۵ داور و دو ناظر در بخش برادران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به رشته‌های موجود در این دوره از مسابقات، تصریح کرد: در این دوره از رقابت‌ها سنین ۱۲ تا ۱۸ سال نیز در رشته‌های حفظ کل قرآن کریم و قرائت تحقیق، به رقابت می‌پردازند، علاوه‌بر آن رشته‌های حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، قرائت ترتیل، دعاخوانی و مدیحه‌سرایی نیز با حضور شرکت‌کنندگان بالای ۱۸ سال برگزار خواهد شد.

وی در ارتباط با زمان برگزاری مسابقات معارفی بیان کرد: در رشته‌های معارفی، رقابت در معارف قرآن کریم، معارف نهج‌البلاغه، معارف صحیفه سجادیه و ترجمه عمومی سوره‌های لقمان، حجرات و حشر انجام می‌شود که از ۸۱۳ شرکت‌کننده، ۲۰۴ نفر به مرحله استانی راه یافته‌اند، مرحله استانی رشته‌های معارفی در تاریخ پنجم مهرماه برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به تغییر محل برگزاری مسابقات نسبت به دوره‌های گذشته، عنوان کرد: به علت وضعیت گرمی هوا و پذیرایی مناسب از شرکت‌کنندگان، محل متفاوتی برای این دوره از مسابقات استان اصفهان در نظر گرفته شد، از طرفی دانشگاه علوم قرآنی از نظر فنی نیز کیفیت خوبی داشته و به برگزاری بهتر مسابقات کمک می‌کند.

وی ابراز کرد: به دنبال آن هستیم در هر دوره با تغییر میزبانی مسابقات، تنوعی برای عوامل اجرایی این رویداد و همچنین شرکت‌کنندگان در این رقابت‌ها ایجاد شود.

بخشی ادامه داد: در این دوره از مسابقات در شهرستان‌ها تغییراتی در حوزه فنی، اجرا و مدیریت آن انجام شد و در مرحله استانی نیز تغییرات کلی در حوزه داوری، فنی، نظارت، تشریفات و پذیرایی ایجاد شده است.

وی با اشاره به زمان‌بندی انجام شده در این دوره از مسابقات، بیان کرد: تدابیر لازم برای اسکان شهرستان‌های متقاضی در دانشگاه علوم قرآنی برخوار اندیشیده شده و در روند برگزاری نیز زمان‌بندی و تفکیک حضور هر شهرستان برای جلوگیری از اتلاف وقت متسابقین در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، تصریح کرد: برپایی غرفه کودک و نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی و قرآنی توسط دستگاه‌ها، موسسات قرآنی، بقاع متبرکه و اشخاص دیگر در حاشیه مسابقات از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در این دوره از مسابقات است.

وی خاطرنشان کرد: دعوت از مسئولان استان به صورت مکاتبه‌ای انجام شده و از قرآن‌آموزان، جامعه قرآنی، خانواده معظم شهدا و همه علاقه‌مندان به ساحت مقدس قرآن نیز دعوت می‌کنیم که در این رویداد حضور داشته باشند، هیچ محدودیتی برای پذیرایی از بازدیدکنندگان از رقابت‌ها وجود نداشته و امکانات لازم برای آنها در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha