پنجشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۳ |۲۳ صفر ۱۴۴۶ | Aug 29, 2024
مازندران

حوزه / نوری بر لزوم بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های عظیم بخش کشاورزی استان مازندران تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ساری، یوسف نوری در مراسم افتتاح طرح‌های شاخص حوزه کشاورزی استان مازندران با اشاره به این نکته که کشاورزی حدود ۱۲ درصد تولید ناخالص داخلی را شامل می‌شود، اظهار داشت: استان مازندران در ۱۲ محصول در کشور حائز رتبه اول است که این مساله نشان از ظرفیت عالی این استان دارد و لذا باید با بهره‌گیری حداکثری از این ظرفیت عظیم، زمینه حمایت مطلوب از تولیدکننده را فراهم کنیم.

وی افزود: ما نقطه عطفی بین کشاورزی و گردشگری داریم با عنوان صنعت گردشگری کشاورزی که می‌توان از این ظرفیت در استان مازندران استفاده بهینه داشت.

استاندار مازندران با اشاره به قطب تولید برنج بودن این منطقه، گفت: اجازه واردات برنج داده نشد و جای نگرانی برای کشاورزی نیست و با جلسه‌ای که در سال گذشته با شهید رئیسی داشتیم این مورد بررسی شد و تصمیمات خوبی هم اتخاذ گردید.

وی خاطرنشان کرد: به شایعات در فضای مجازی توجه نشود، زیرا وارداتی در کار نیست و باید مراقب باشیم تا زنجیره خرید و قیمت‌گذاری به درستی انجام شود.

نوری ادامه داد: کامل کردن زنجیره با مشارکت مردم قطعاً امیدبخش خواهد بود و کسی که در انتهای زنجیره است می‌تواند به طور مثال خوراک دام تحویل دهد و محصول را بیمه کند تا خسارت نبینند و بانک نیز نقش پشتیبانی داشته باشد.

وی ابراز کرد: تولید کننده مطلقاً بدون تشکیل زنجیره، سود نخواهد داشت و تکمیل زنجیره سبب می‌شود محصولات با کیفیت بهتر در زنجیره کامل به دست مصرف‌کننده برسد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha