چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ |۲۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 28, 2024
12

حوزه/ استاندار مرکزی تصریح کرد: تقویت اعتماد مردم به مسئولان از دستاوردهای شهید رئیسی در دولت سیزدهم بوده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اراک، فرزاد مخلص الائمه در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته دولت با اشاره به تلاش های ماندگار شهید رئیسی در دولت سیزدهم در راستای خدمت به مردم و اعتلای کشور و نظام اسلامی ابراز داشت: رئیس جمهور شهید به دنبال ترمیم و بهبود اعتماد و امید مردم به عنوان بزرگترین سرمایه اجتماعی بود که انصافاً در این زمینه هم با وجود مشکلات و چالش های بسیار، توفیقات خوبی داشت.

وی افزود: در دولت سیزدهم راهبرد پشت میز نشینی به راهبرد حضور بی‌تکلف و بدون واسطه در میان مردم در سراسر کشور تبدیل شد و در رأس هم شهید جمهور این پرچم را در اختیار داشت و این راه را با قوت دنبال کرد

استاندار مرکزی همچنین حضور بین مردم و در میدان را موجب شناسایی و اولویت بندی دقیق امور کشور دانست و گفت: اجرای پروژه‌های نیمه تمام از دستاوردهای دولت سیزدهم بوده است تا آجا که بنابر برخی از منابع اطلاعاتی حدود ۹۰ هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود داشت که سرمایه کشور را به شکلی راکد نگه داشته بود و در برخی از موارد نیز سرمایه‌های ملی را از بین برده است. این پروژه‌ها انرژی و توان کشور را معطل خود نگه داشته بودند. دولت این موضوع را در اولویت کاری خود قرار داد، آن پروژه‌هایی را که پیشرفت مناسبی داشتند و برای مردم حائز اهمیت بودند و ضرورت‌های اقتضا می‌کرد با اولویت در دستور کار قرار داد.

وی با اشاره به اینکه تعداد قابل توجهی از طرح‌های سنواتی در دولت سیزدهم، در دستور کار قرار گرفت، افزود: برخی از طرح‌های سنواتی با طول عمر ۱۸، ۲۰ و ۲۵ سال با تزریق مالی مناسب نهایی شد و زنگ پایان بسیاری از این طرح‌ها نواخته شد و در مدار خدمت رسانی قرار گرفتند.

مخلص الائمه همچنین در ادامه به اجرای پروژه‌های راکد در استان مرکزی پرداخت و گفت: برخی از پروژه‌ها در حوزه راهسازی، بهداشت و درمان همینطور در بخش‌های فرهنگی و آموزشی با توجه دولت نهایی شد نمونه بارز آن بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا در خمین بود که حدود ۱۴ سال بلاتکلیف مانده بود همینطور بیمارستان حضرت ولیعصر در اراک ۱۸ سال معطل بود به علاوه برخی از محورهای مواصلاتی در حدود ۱۵ سال و ۱۷ سال راکت مانده بود که این پروژه‌ها یا به اتمام رسیدند و یا در مراحل نهایی قرار گرفتند.

وی راه‌اندازی واحدهای تولیدی نیمه تعطیل و راکد و نیمه راکت را از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم اظهار داشت: بسیاری از این واحدهای تولیدی در سطح کشور و راه‌اندازی این تولیدی‌ها در استان مرکزی رشد قابل توجهی در دولت سیزدهم داشت. برخی از واحدهای تولیدی بزرگ مانند شرکت صنایع آذرآب و شرکت هپکو بودند و برخی از واحدهای کوچک و متوسط در حوزه‌های تولید صنعتی، خدماتی کشاورزی و گردشگری در مدار تولید قرار گرفتند.

استاندار مرکزی، افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در کشور را نتایج مثبت راه‌اندازی واحدهای تولیدی نیمه تعطیل و راکد دانست و افزود: نرخ بیکاری در کشور به طور محسوسی کاهش یافت. نرخ بیکاری که ۷.۷ درصد رسید و این کمترین نرخ بیکاری در همه زمان‌های قابل مقایسه است و در استان مرکزی به کمترین رقم در تاریخ خود یعنی ۴.۸ درصد در بهار امسال رسید که کمترین نرخ بیکاری در کل کشور بود. با کمک بخش خصوصی و تعاونی در سطح استان توانستیم این میزان اشتغال ایجاد کنیم.

وی توجه دولت چهاردهم به راهبردهای مد نظر مقام معظم رهبری را خواستار شد و تأکید کرد: موضوع ترمیم اعتماد و امید مردم که مورد تاکید رهبری است باید مورد توجه دولت قرار گیرد حضور مستقیم میان مردم باید مورد توجه مسئولان عالی دولت باشد. به نظرم دولت باید دست به اصلاح ساختارهای اجرایی کشور بزند در این حوزه دچار آسیب دیدگی‌های شدید و عمیق هستیم که قدمت این آسیب‌ها بیش است ۶۰ سال است که یک نظام دیوان سالار کم توان ایجاد شده و باید این نظام اداری اصلاح شود و مسیر آن در اصلاح ساختارها است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha