پنجشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۳ |۲۳ صفر ۱۴۴۶ | Aug 29, 2024
کد خبر: 1179489
۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۷
قربانی کرم

حوزه/ مسئول کمیته مردمی ستاد اربعین قم گفت: از زمان آغاز به کار قرارگاه مردمی اربعین طی ۱۸ روز گذشته ۸۵ هزار زائر اربعین حسینی در مواکب استان اسکان یافته‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مهدی قربانی کرم در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از کشورهای پاکستان، آذربایجان، میانمار، افغانستان و ترکیه طی این مدت ۵هزار و ۸۰۰ زائر در قرارگاه اربعین اسکان یافته‌اند.

وی با بیان اینکه چشم انداز ما پذیرایی از ۴۰۰ هزار زائراست اظهار داشت: روزانه در مواکب قرارگاه اربعین در سطح استان قم آمادگی پذیرایی از ۲۰ هزار زائر فراهم شده است.

مسئول کمیته مردمی ستاد اربعین قم تصریح کرد: ۱۵۰۰خادم در قرارگاه اربعین واقع در امامزاده شاه جمال الدین و دیگر مواکب سطح شهر در بخش های مختلف فرهنگی، سلامتی و درمان، پذیرایی و امنیت به زائران خدمت می کنند.

قربانی کرم بیان کرد: در طرح بیت الحسین که دومین سال است اجرا می شود ۱۰۰ خانه در قم پذیرای زوار اربعین بودند که در سال آینده به طور حتم بر تعداد آنها افزوده خواهد شد.

وی با قدردانی از همکاری شهرداری، دستگاه های برق، گاز و شرکت آبفا در برگزاری راهپیمایی جاماندگان در بلوار پیامبر اعظم قم گفت: با توجه به اینکه غالب موکب ها برای خدمت رسانی به عراق رفته بودند به همین علت حدود ۶۰ موکب برای خدمت به راهپیمایی اعلام آمادگی کردند که خدمات متنوعی ارائه دادند.

وی با بیان اینکه تمام هزینه برپایی قرارگاه و مواکب از کمک های مردمی است و هیچ بودجه دولتی به قرارگاه اختصاص نیافته است افزود: قرارگاه و مواکب اربعین تا پنجم ماه ربیع الاول پذیرای زائران اربعین حسینی خواهد بود.

مسئول کمیته مردمی ستاد اربعین قم تصریح کرد: طی این مدت شهردار، فرماندار و حجت الاسلام روانبخش نماینده قم در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام حسینی مقدم معاون امور اجتماعی و زیارت استانداری قم، سردار موحد فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب(ع) قم، سعید محمدی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان از قرارگاه اربعین بازدید داشته اند.

قربانی کرم با بیان اینکه زوار اربعین در قرارگاه شاه جمال الدین از خدمات بهداشت و درمان نیز بهره‌مند هستند، بیان کرد: در راهپیمایی اربعین زائران در چند موکب خدمات دریافت می کنند، ولی در قرارگاه اربعین تمام خدمات مورد نیاز زوار را یکجا و با کیفیت خوب ارائه می دهیم.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha