جمعه ۹ شهریور ۱۴۰۳ |۲۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 30, 2024
امام جمعه میاندوآب

حوزه/ حجت الاسلام حسن‌زاده با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر لزوم پیگیری سفرهای استانی نیز تأکید داشتند، گفت: همه برنامه‌ها و اقدامات دولت باید پیوست عدالت داشته و عدالت مبنای حرکت دولت قرار گیرد و  عدالت یعنی اینکه عوارض کوی‌ها و محلات حاشیه‌نشین در مرکز شهری هزینه نشود؛ بلکه به همان اندازه که به مناطق مرکزی توجه می‌شود به مناطق حاشیه‌ای نیز توجه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حمید حسن زاده امروز در خطبه های نماز جمعه میاندوآب اظهار داشت: تکلیف شناسی قبل از عمل به آن، جایگاه ویژه ای برای مکلفین و بندگان خدا دارد و انسان با تقوای تکلیف گرا اصل برایش این است که ببیند تکلیف اوچیست، تکلیف‌گرائی به این معنی است که انسان در راه رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب بر طبق تکلیف عمل کند و برخلاف تکلیف عمل و ضدتکلیف عمل نکند، کار نامشروع انجام ندهد؛ والّا تلاشی که پیغمبران کردند، اولیای دین کردند، همه برای رسیدن به نتائج معینی بود و دنبال نتایج بودند.

وی با اشاره به دهه آخر ماه صفر و فرارسیدن سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص)، افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) رابط بین خالق و مخلوق بود و به پیامبری مبعوث شدند تا بشریت را با معرفت آموزی و عمل صالح به اعتلا برسانند.

امام‌جمعه میاندوآب گفت: نجات بشریت از گمراهی و ضلالت، تمدن‌سازی اسلامی، پیاده‌سازی عدالت در جامعه، ایجاد برادری و برابری و ایجاد وفاق در عمل از برکات وجودی پیامبر گرامی اسلام (ص) بود.

وی با بیان اینکه عدالت محور اصلی رسالت پیامبر گرامی اسلام (ص) بود، افزود: هرکس در هرکجا و هر جایگاهی به دنبال برقراری عدالت در جامعه باشد در واقع در مسیر پیامبر گرامی اسلام (ص) قدم برداشته است و اگر کسی به دنبال رانت، زیاده‌خواهی و عزل و نصب‌های شخصی باشد در غیر این مسیر حرکت کرده است.

حجت الاسلام حسن‌زاده تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص)، وفاق و اتحاد را در عمل به منصه ظهور رساند و ما نیز اگر راه پیامبر (ص) را برویم باید از وحدت حرف بزنیم نه تفرقه و دوگانگی، پیامبر گرامی اسلام (ص) به ما آموخت که نباید از عِده و عُده بیگانگان هراسید؛ بلکه با نمایش قدرت و اقتدار خود لرزه بر اندام دشمنان افکند.

وی گفت: با دوستی خدا، تواضع، اشداء علی الکفار و رحما بینهم، جهاد فی‌سبیل‌الله و نهراسیدن از دشمن می‌توان به یاری دین خدا و پیامبر گرامی اسلام (ص) شتافت و دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی ۴۵ سال است که برای مقابله با اسلام و انقلاب اسلامی دست به انواع توطئه‌ها و حرکت‌ها زده‌اند؛ اما راه به جایی نبرده‌اند.

امام‌جمعه میاندوآب به دیدار اعضای هیات دولت چهاردهم با رهبر معظم انقلاب اشاره و اظهار کرد: یکی مهم‌ترین سفارش‌ها و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب؛ توجه و شناخت ظرفیت پتانسیل‌های کشور و بهره‌مندی از آنان بود.

وی با تأکید بر اینکه تمام کارشناسان و متخصصان بر غنای ایران از لحاظ منابع طبیعی و انسانی تأکید دارند، تصریح کرد: انتخاب جوانان مؤمن، متعهد و انقلابی و پرهیز از انتخاب کسانی که به دنبال حزب‌گرایی و جناح‌گرایی باید در اولویت دولت وفاق ملی باشد.

حجت الاسلام حسن‌زاده با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر لزوم پیگیری سفرهای استانی نیز تأکید داشتند، گفت: همه برنامه‌ها و اقدامات دولت باید پیوست عدالت داشته و عدالت مبنای حرکت دولت قرار گیرد و عدالت یعنی اینکه عوارض کوی‌ها و محلات حاشیه‌نشین در مرکز شهری هزینه نشود؛ بلکه به همان اندازه که به مناطق مرکزی توجه می‌شود به مناطق حاشیه‌ای نیز توجه شود.

وی با تأکید بر اینکه دولت باید در راستای کنترل تورم و گرانی و پیگیری موضوع جوانی جمعیت قدم بردارد، ادامه داد: مقام معظم رهبری در این دیدار به‌صراحت در خصوص مشورت رئیس‌جمهور درباره وزرا با ایشان توضیح داده و همه چیز را بیان کردند و لذا همه بدانند که امت اسلامی پشتیبان رهبری بوده و گوش‌به‌فرمان ایشان هستند و ما نیز اعلام می‌داریم که تا زمانی که دولتی‌ها در مسیر انقلاب، ولایت و حفظ خون شهدا قدم بردارند؛ در خدمت آنها هستیم و حمایت می‌کنیم.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha