شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ |۲۵ صفر ۱۴۴۶ | Aug 31, 2024
مسابقات معارفی قرآن کریم

حوزه/ مرحله استانی چهل‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف در بخش معارفی در سه رشته برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، راه‌یافتگان به مرحله استانی بخش معارفی چهل‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم طی روزهای گذشته از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه معرفی شدند.

این مرحله از مسابقات پنجم مهرماه و در رشته‌های معارف قرآن کریم(دو گروه شیعه و اهل سنت)، معارف صحیفه سجادیه و معارف نهج‌البلاغه برپا می‌شود.

برگزارکنندگان مسابقات سراسری قرآن کریم پیش از این و در آیین‌نامه چهل‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، منابع مراحل مختلف بخش‌ها و رشته‌های مختلف مسابقات را نیز اعلام کرده‌اند.

بر اساس آنچه در آیین‌نامه مسابقات آمده است، در رشته معارف قرآن کریم ویژه شرکت‌کنندگان شیعه، سوره مبارکه احزاب و شرح آن در جلد هفدهم تفسیر نمونه به عنوان منبع مرحله استانی آزمون بخش معارفی معرفی شده است.

همچنین در این رشته و در بخش مربوط بهه شرکت‌ کنندگان اهل سنت نیز سوره‌های مبارکه احزاب، سبأ و فاطر و شرح آن در جلد سوم صفوةالتفاسیر تألیف محمدعلی صابونی به عنوان منبع معرفی شده است.

در رشته معارف نهج‌البلاغه نیز حکمت‌های ۱۲۱ تا ۱۵۸ از جلد سیزدهم کتاب پیام امام تألیف آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی منبع آزمون مرحله استانی این رشته است.

در رشته معارف صحیفه سجادیه نیز دعاهای ۴۶ تا ۵۰ از جلد دوازدهم کتاب تفسیر و شرح صحیفه سجادیه تألیف حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان به عنوان منبع معرفی شده است.

آزمون مرحله استانی بخش معارفی چهل‌وهفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به صورت حضوری، کتبی و گزینه‌ای برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha