پنجشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۳ |۲۳ صفر ۱۴۴۶ | Aug 29, 2024
اعلام نتایج مرحله شهرستانی بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن

حوزه/ نتایج مرحله شهرستانی بخش معارفی چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اعلام شد که بر اساس آن، اسامی اعلام شده از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه به مرحله استانی این بخش از مسابقات سراسری قرآن کریم راه یافته‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه طی اطلاعیه‌ای نتایج مرحله شهرستانی آزمون بخش معارفی چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم را اعلام کرد.

بر اساس این اطلاعیه حدنصاب امتیاز راهیابی به مرحله استانی در تمامی رشته‌ها (به جز رشته ترجمه عمومی قرآن که مرحله استانی ندارد) ۷۵ از ۱۵۰ امتیاز تعیین شده است.

مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در این اطلاعیه از ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان‌ها خواسته است تا محل برگزاری مرحله استانی این بخش از مسابقات سراسری قرآن را حداکثر تا تاریخ ۱۸ شهریورماه اعلام کنند.

بخش معارفی چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم روز هجدهم مردادماه در دو بخش آقایان و بانوان به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد. در این بخش مجموعاً ۱۶ هزار و ۹۶۵ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که استان‌های کرمانشاه با هزار و ۵۸۴ و گلستان با هزار و ۳۶۱ نفر بیشترین میزان ثبت‌نام‌کننده را دارند.

در مرحله شهرستانی این آزمون که به صورت کتبی و حضوری برنامه‌ریزی شد، ۳۰۱ مرکز آزمون برای سراسر کشور در نظر گرفته شده بود که استان فارس با ۲۷ حوزه امتحانی بیشترین مرکز برگزاری آزمون را داشت.

بخش معارفی مسابقات سراسری قرآن کریم در چهار رشته معارف قرآن کریم(دو گروه شیعه و اهل سنت)، ترجمه عمومی قرآن کریم، معارف صحیفه سجادیه و معارف نهج‌البلاغه برنامه‌ریزی شده است، از بین این رشته‌ها ترجمه عمومی قرآن کریم صرفاً در مرحله شهرستانی برگزار می‌شود، اما سایر رشته‌ها تا مرحله سراسری ادامه دارد.

نفرات برتر مرحله شهرستانی رشته معارف قرآن کریم ویژه اهل تسنن

نفرات برتر مرحله شهرستانی رشته معارف قرآن کریم ویژه اهل تشیع

نفرات برتر مرحله شهرستانی رشته معارف صحیفه سجادیه

نفرات برتر مرحله شهرستانی رشته معارف نهج‌البلاغه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha