سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ |۲۸ صفر ۱۴۴۶ | Sep 3, 2024
پورذهبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: امام حسن مجتبی (ع) کبر، حرص و حسادت را عامل هلاک انسان می داند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از استان کردستان، مراسم عزاداری سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و همچنین شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام در مسجد روستای شیرین بلاغ شهرستان بیجار با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی در این مراسم در سخنانی ضمن تسلیت این ایام اظهار داشت: امام حسن مجتبی (ع) روایتی دارند که بسیار مهم و برای همه ما عبرت آموز است، این امام همام می‌فرمایند که هلاکت مردم در سه مورد است که منظور این امام از هلاک، مردن نیست بلکه به معنای بی‌ثمری و گمراه شدن می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: کبر یکی دیگر از سه عامل هلاکت مردم از نظر امام حسن مجتبی علیه السلام می‌باشد.

وی تصریح کرد: شیطان خداوند را بسیار عبادت می‌کرد اما وقتی که حاضر به تعظیم در برابر آدم نشد و احساس برتری کرد آن زمان دچار کبر گردید و همین امر باعث شد که از درگاه خداوند شیطان رانده شود.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: هر کسی که احساس کند که نسبت به دیگران دارای برتری و بزرگی است به نوعی دچار تکبر و خودبینی شده است بنابراین باید مواظب باشیم که در دام غرور و تکبر گرفتار نشویم.

نماینده ولی فقیه در کردستان حرص را یکی دیگر از این موارد مورد نظر روایت امام حسن مجتبی (ع) عنوان کرد و بیان داشت: حرص دشمن انسانیت و معنویت می‌باشد و انسان را از نورانیت دور می‌سازد.

این عالم برجسته دینی بیان کرد: حرص تنها در مال و ثروت نیست بلکه حرص در شهرت در شهوت و در بسیاری از چیزهای دیگر می‌تواند انسان را گرفتار کند.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی سومین مورد از دیدگاه امام حسن مجتبی علیه السلام که باعث زمین گیر شدن انسان‌ها می‌شود را حسادت عنوان کرد و گفت: حسادت برای انسان باعث می‌شود که دشمنی‌ها را به دنبال خود بیاورد بنابراین باید تا می‌توانیم از حسادت دوری کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان عنوان داشت: استفاده و بهره‌گیری از احادیث و روایات رسول خدا (ص) و همچنین ائمه اطهار علیهم السلام مسیر راه و زندگی را برای ما روشن می‌سازد.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: بنابراین باید سعی کنیم که فریب شیطان را نخوریم و دچار غرور و حرص و حسادت نشویم زیرا این سه عامل انسانیت را از ما می گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha