سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ |۲۸ صفر ۱۴۴۶ | Sep 3, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران از شروع سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران از ۲۵ شهریور خبر داد و گفت: آئین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ در ۲۷ شهریور ماه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجتبی فاضل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه عنوان کرد: سال تحصیلی همه مقاطع درسی در بیش از ۴۶۰ حوزه علمیه خواهران در سراسر کشور، از ۲۵ شهریور، به صورت هم‌زمان آغاز خواهد شد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران اظهار کرد: به همین مناسبت، آئین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ به میزبانی مرکز مدیریت و با مشارکت جامعه الزهرا سلام الله علیها قم، در روز ۲۷ شهریور ماه مقارن با ایام میلاد پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این آیین، آیت‌الله اعرافی، رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران، به صورت برخط با طلاب، اساتید و مدیران مدارس علمیه سخن خواهد گفت.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با اشاره به فعالیت صدها مدرسه علمیه در سطح دو برای بانوان، بیان کرد: در حال حاضر، حوزه علمیه در سطح سه با ۱۷ رشته و در سطح ۴ با پنج رشته میزبان علمی بانوان طلبه است و با توجه به تهیه درختواره رشته ها و گرایش های علمی، تعداد رشته های تحصیلی به زودی افرایش خواهد یافت.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل اضافه کرد: مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران بر اساس سه برنامه پنج ساله که نخستین آن از سال‌ ۱۴۰۲ آغاز شده است؛ اهداف علمی تربیتی خود را دنبال می‌کند تا به افق ترسیم شده برای سال ۱۴۱۴ دست یابد.

وی در رابطه با امکان تحصیل هم زمان بانوان در دانشگاه و حوزه علمیه گفت: امکان تحصیل حضوری در دو مرکز به جهت ضرورت تمرکز بر دروس حوزه و احتمال تداخل آموزشی وجود ندارد؛ اما در صورتی که در یکی از مراکز به صورت غیر حضوری درس بخوانند و بتوانند وظایف تحصیلی را خوب به انجام رسانند؛ منعی برای همزمانی تحصیل نیست. البته برای خواهران ما حتماً پرداختن به وظایف خانوادگی نیز دارای اهمیت و اولویت است. از این رو در انتخاب مسیر و نحوه تحصیل، به این مهم نیز توجه می‌کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha