چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ |۲۹ صفر ۱۴۴۶ | Sep 4, 2024
استرالیا

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالقاسم رضوی با برگزاری «روز حسین (ع)» برای نخستین بار در پارلمان ویکتوریای استرالیا یک کار مهم تاریخی انجام داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالقاسم رضوی رئیس شورای علمای شیعیان استرالیا و امام جمعه ملبورن استرالیا برای اولین بار با برگزاری «روز حسین (ع)» در مجلس ویکتوریای استرالیا یک کار مهم تاریخی انجام داده است.

نخستین بار «روز حسین (ع)» در پارلمان ویکتوریای استرالیا برگزار شد

سید اسعد تقوی رئیس شبکه خیرالعمل از زمان برگزاری تا اتمام این برنامه نقش مهمی داشته است.

در این مراسم نمایندگان مهم این پارلمان و مذاهب مختلف؛ شیعه، سنی، بوهری، آقاخانی، هندو، سکه، مسیحی، معاون آموزشی دانشگاه و اساتید و پروفسورها شرکت داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالقاسم رضوی در سخنرانی خود پیام حسینی را به گوش همه مخاطبین از مذاهب گوناگونان رساند و گفت: بعد از واقعه کربلا این نکته ثابت شد که فقط دو دیدگاه وجود دارد یا حسینی یا یزیدی.

نخستین بار «روز حسین (ع)» در پارلمان ویکتوریای استرالیا برگزار شد

وی در ادامه با تاکید گفت: حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است، امروزه که تروریسم و نفرت در سراسر جهان گسترش یافته است، می توان این نفرت را از طریق تعالیم و معارف حسین (ع) ریشه کن کرد.

رئیس شورای علمای شیعیان استرالیا گفت: اینجا از مذاهب مختلف مردم حضور دارند، خودتان ببینید که امام حسین(ع) چگونه به نام انسانیت این همه مذاهب را متحد و جمع کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha