چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ |۲۹ صفر ۱۴۴۶ | Sep 4, 2024
11

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان مازندران تصریح کرد: واقعیت آن است که پیرایه ها و خرافات، بدترین آفت دین است و نباید بگذاریم که این قبیل آفت ها در جامعه نشر پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ساری، حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر محمدی لائینی طی سخنانی در چهل و یکمین یادواره شهدای روستای تاکام، ضمن تسلیت ایام پایانی ماه صفر ابراز داشت: همه تلاش و همت دشمنان بیرونی و درونی بر این بود که پیامبر(ص) را یا در زمان خودش منزوی و حضور اسلام و دینش را خاموش کنند یا بعد از ایشان آثار وجودشان را از بین ببرند، غافل از این که خدای متعال تأکید می فرماید که نور الهی خاموش شدنی نیست.

وی با بیان این که پیرایه ها و خرافات، بدترین آفت دین است و نباید بگذاریم که این قبیل آفت ها در جامعه نشر پیدا کند، افزود: ما باید زمینه دینداری مردم و تقویت اعتقادات را به شیوه صحیح فراهم کنیم و نگذاریم که افراد به جهت شبهات و دیگر مسایل درگیر خرافات و پیرایه ها شوند.

امام جمعه ساری همچنین با اشاره به نزول آیه‌ای در قرآن کریم برای فرستادن صلوات برای پیامبر اکرم و قرار دادن نام ایشان در اذان و اقامه گفت: سیاست و برنامه پروردگار عالم این است که انسان‌های پاک بالا بروند و سیاست شیاطین این است که انسان‌های پاک را بدنام و ترور کنند، به آنان تهمت بزنند.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی برخی‌ها با حرف‌ها و کارهایی که انجام می‌دهند دل مؤمنین را می‌سوزانند، خاطرنشان کرد: تلاش دارند فرهنگ سگ‌داری را گسترش بدهند، در حالی که سگ نجس است و در خانه تمام زندگی را نجس می‌کند در حالی که شرط اول عبادت پاکی است.

عضو خبرگان رهبری همچنین با تأکید بر این که ما باید راه شهدا را ادامه دهیم، گفت: ما نباید بگذاریم یک تعداد اندک ناجوانمرد زحمات چهل‌ساله شما مردم را هدر دهند و قدر دین اسلام را بدانیم، به فرموده پیامبر اکرم (ص) کسی که نماز نداشته باشد دین هم ندارد نماز برجسته‌ترین فراز از زندگی پیامبر و آل اوست، هم خودمان باید نمازخوان باشیم و هم به فرزندانمان آموزش بدهیم.

وی در خاتمه با تاکید بر اینکه بکوشید نسلتان اهل نماز، حلال‌خوری، دست‌پاکی، چشم‌پاکی باشند، افزود: رسول الله (ص) هم نگران آینده امت و هم اهل بیت (ع) خودش بود و تجربه نشان داد که ناراحتی او هم درست بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha