چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ |۲۹ صفر ۱۴۴۶ | Sep 4, 2024
حجت الاسلام شیخ حسن رضایی، در جمع شرکت کنندگان در مراسم پیاده روی روز شهادت امام رضا(ع) در جوار مزار شهدای گمنام شهرستان هرسین

حوزه/ حجت الاسلام رضایی گفت: اهل بیت(ع) کریم و رئوف هستند و اگر کوچکترین گامی برای آن‌ها برداریم، به مراتب بهترین پاسخ را خواهند داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمانشاه، حجت الاسلام حسن رضایی امروز در جمع شرکت کنندگان در مراسم پیاده روی روز شهادت امام رضا(ع) در جوار مزار شهدای گمنام شهرستان هرسین، اظهار داشت: یکی از مواردی که شاید به ذهن برخی تبادر پیدا کند، این است که این راهپیمایی چه دلیلی داره دارد.

وی با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند برای شهادت امام(ع) نیازی نیست به خیابان‌ها بیاییم، گفت: این حرف‌ها یا از سر نادانی است، یا از سر غرض ورزی، وقتی خداوند به تعظیم شعائر دینی تأکید دارد، جایی برای چنین سخنان غرض ورزانه‌ای نمی‌ماند.

امام جمعه هرسین، با اشاره به اهمیت پیاده‌روی در روز شهادت امام هشتم(ع)، گفت: در کنار سلامت، تندرستی و نشاط که امری ضروری است و توصیه‌های بسیاری هم در دین به آن شده، همدلی و همراهی، جمعی که در حقیقت یک وحدت رویه و نوع همدلی را بدنبال دارد را در این مراسم‌ها شاهد هستیم.

وی ادامه داد: این جمعیت خود تبلیغی برای این مراسم مذهبی است و این سوال بوجود می‌آید که این جمعیت به چه خاطر است و پرچم بدست به کجا می‌روند.

حجت الاسلام رضایی، زیارت مزار شهدا را تجدید میثاق و ادای دین نسبت به شهدا عنوان کرد و گفت: اگر شهدا نبودند مملکتی بود و کشور ما، مثل برخی کشورها زیر چکمه بیگانگان بود.

وی به روایتی از حضرت رضا(ع) اشاره کرد که فرمودند: هر کس مرا با دوری راه زیارت کند و از راه دور به زیارت من آید، در روز قیامت در سه موقف به یاری او خواهم آمد، ابراز کرد: ما به نام و به یاد امام رضا(ع)، این پیاده روی را انجام دادیم و تردید نداشته باشید که وعده‌های امام رئوف(ع) در این روایت، شامل حال ما خواهد شد، چرا که این خاندان کریم و رئوف هستند و اگر کوچکترین گامی برای آن‌ها برداریم، به مراتب بهتر پاسخ خواهند داد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha