پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ |۱ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 5, 2024
کد خبر: 1180905
۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۶
مدرسه الزهرا(س)شهریزد

حوزه / مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد با اشاره به نامه امام رضا(ع) به عبدالعظیم حسنی، تفرقه افکنی را از موجبات عذاب اجتماعی ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، آزاده نیکپور عصر چهارشنبه در مراسم آخر ماه صفر در جمع طلاب و بانوان در مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد، با تسلیت شهادت امام رضا(ع) به تبیین جایگاه آن حضرت پرداخت و اظهار داشت: مقام علمی و معنوی امام رضا(ع) به‌عنوان محدّث شیعه و واسطه علوم و فرهنگ اهل بیت(ع) بسیار مهم است که نه فقط مرید محض بلکه صالح و معتقد به اهل بیت بود.

مدیرمدرسه علمیه الزهرا(س) یزد، با اشاره به نامه امام رضا(ع) به عبدالعظیم حسنی، بستن راه‌های نفوذ شیطان را از جمله توصیه‌های حضرت به شیعیان عنوان کرد و تردید، ناامیدی، دشمنی و کینه را از راه‌های نفوذ شیطان دانست.

وی ادامه داد: راستگویی، سکوت، ترک جدال، اِقبال به یکدیگر و دیدار با یکدیگر از توصیه‌های مهم به شیعیان در این نامه است.

نیکپور، عدم تَمزیق(از هم پاشاندن، متلاشی کردن اطرافیان) را از دیگر سفارش‌های حضرت رضا(ع) عنوان کرد و یادآور شد: با استناد به فرمایش امام رضا(ع) می‌توان گفت که پروردگار همه گناهان را می‌بخشد، ولی مشرک به خدا، اذیت کننده دوستان اهل بیت(ع) و افراد کینه توز را نمی‌بخشد.

وی ابراز کرد: عذرخواهی از خطا و جبران آن و توجه به محدودیت‌های طرف مقابل از راه‌های رفع کینه می‌باشد.

وی تصریح کرد: بنا به نامه امام رضا(ع) به حضرت عبدالعظیم حسنی، کسی که از شرک، اذیت، بدنیتی و کینه باز نگردد، روح ایمان از قلبش خارج و از ولایت اهل بیت(ع) بیرون می‌رود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha