پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ |۱ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 5, 2024
دهه پایانی ماه صفر

حوزه/ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ضمن قدردانی و تشکر از همه کسانی که در قرارگاه هم‌محله امام رضا علیه‌السلام مشغول خدمت هستند، یکی از نقاط قوت این قرارگاه را سازمان و سامانه‌ای دانست که بر پایه آمار و اطلاعات دقیق و به‌روز و آنلاین کار را پیش می‌برد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد مهدی ناصحی، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در حاشیه بازدید از قرارگاه هم‌محله امام رضا علیه‌السلام سومین سال برگزاری این قرارگاه را ارزشمند دانست و گفت: همکاران این مرکز با بسیج امکانات مساجد در شهر مشهد پذیرای زائران علی بن موسی الرضا علیه‌السلام در آخر ماه صفر هستند که این اتفاق بسیار مبارکی است.

وی افزود: شاید این اقدامات و اسکان و اطعام جزو مأموریت‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان نباشد اما با روحیه‌ای که مسئولان و کارکنان این مرکز دارند، این ظرفیت را ایجاد کردند که با مشارکت ارکان مساجد شهر مشهد و استان خراسان رضوی برای اسکان و اطعام زائران جلوه جدیدی به وجود آید.

وی ضمن قدردانی و تشکر از همه کسانی که در این قرارگاه مشغول خدمت هستند، گفت: تعداد بسیاری از نیروهای جوان و پر انگیزه در حال خدمت‌رسانی به زائران علی بن موسی الرضا در قرارگاه هم‌محله امام رضا علیه‌السلام هستند و یکی از نقاط قوت این قرارگاه سازمان و سامانه‌ای است که بر پایه آمار و اطلاعات دقیق و به‌روز و آنلاین کار را پیش می‌برد.

ناصحی تصریح کرد: اسکان بیش از 100هزار نفر از زائران در روزهای پایانی ماه صفر در شرایطی که ظرفیت‌های رسمی امکان شهری کافی نیست، حرکت ارزشمندی است و می‌توان از همین مشارکت مردم و مساجد در ارتقای فرهنگ اهل‌بیت و بومی‌سازی آن استفاده کرده است.

وی، آماری که سامانه هم‌محله امام رضا علیه‌السلام در لحظه به‌تفکیک شهر و سن و... در اختیار قرار می‌دهد را زمینه‌ساز برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های آینده دانست و گفت: تداوم ارتباط در طول سال با زائرانی که از این خدمات بهره‌مند شده‌اند باید اولویت بعدی باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: امسال اتفاق‌های خوبی افتاد که مبتنی بر آمار دقیقی بود و محل‌های اسکان را کاملا منطبق بر نیاز مردم تعریف می‌کرد و باعث شد در هزینه‌هایی که صورت می‌گیرد اسراف نشود و بحران اسکان نداشته باشیم.

وی توضیح داد: سال‌های قبل بحث اسکان هزینه‌هایی بر دوش مدیریت شهری قرار می‌داد که امسال با توجه به برنامه‌ریزی ستاد اسکان و سفر و پیگیری‌های نهادهایی مثل مرکز رسیدگی به امور مساجد اسکان با توجه به نیاز مردم انجام شد و به این صورت اسرافی در بحث هزینه‌ها اتفاق نیفتاد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha