جمعه ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ |۲ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 6, 2024
هرمز

حوزه/ حجت‌الاسلام رستاخیز گفت: گلزار شهدای جزیره هرمز نماد مقاومت مردم جزیره است، قریب به یک سال است عملیات بازسازی گلزار شهدا شروع شده و مردم انتظار دارند سریع‌تر این گلزار آماده شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام جعفر رستاخیز امام جمعه هرمز ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: در روز قیامت افراد آن چنان گرفتار عمل خودشان هستند که به هیچ‌کس توجه ندارند و هر فردی به فکر عمل خودش است، این تقوای الهی است که انسان را نجات می‌دهد.

وی با بیان اینکه در میان همه فروع دین به نماز سفارش زیاد شده است، افزود: در قالب نماز می‌توانیم فرزندان خود را تربیت کنیم و وقتی برای اوقات نماز اهمیت قائل شدید، فرزندان را نیز از بسیاری گناهان حفظ می‌کند.

حجت‌الاسلام رستاخیز، با توضیح اینکه اگر نماز می‌خوانیم و حالت سنگینی داریم باید بدانیم که حالت خشوع نسبت به پروردگار نداریم، اظهار کرد: انسان وقتی در نماز حالت خشوع پیدا کرد، آن کبر و غرور از بین می‌رود و انسان متواضع و نمازش نماز می‌شود.

وی عنوان کرد: آیت الله طالقانی عالمی مجاهد و صادق و یک انسان باصفا و با صداقت بود که حضرت امام(ره) از او به عنوان ابوذر زمان و زبانش را مانند شمشیر مالک اشتر یاد می‌کرد، آیت الله مدنی نیز اهل علم و عمل بود، عالم شجاعی که خود ساخته بود و به خاطر این اخلاص به مقام رفیع شهادت رسید و جز شهدای محراب قرار گرفت.

امام جمعه هرمز خاطرنشان کرد: نجات انسان مومنی که درگیر شبهات است بسیار مهم‌تر از اسیری است که در دست دشمن قرار گرفته، چرا که اگر آن مومنی که با شبهات دست و پنجه نرم می‌کند نجات ندهیم، آخرت او نیز خراب می‌شود.

وی ابراز کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی باید یک نهاد فنی و حقوقی باشد، نباید تبدیل به یک ابزار سیاسی صرف در دست زورگویان غربی و صهیونیستی شود.

امام جمعه هرمز گفت: امروز غرب آسیا زیر چتر مقاومت است، قبل از آن نظم منطقه مطابق میل آمریکایی‌ها تنظیم شده بود اما شکست‌های اسرائیل در مقابل جبهه مقاومت همه چیز را تغییر داد.

حجت‌الاسلام رستاخیز خاطرنشان کرد: گلزار شهدای جزیره هرمز، نماد مقاومت مردم جزیره است، قریب به یک سال است عملیات بازسازی گلزار شهدا شروع شده و مردم انتظار دارند سریع‌تر این گلزار آماده شود و تاخیر در آن قابل قبول نیست، از مسئولان می‌خواهیم بی‌وقفه در گلزار شهدا کار انجام شود تا هرچه زودتر این مکان مقدس آماده باشد تا دل خانواده شهدا نیز از این امر راضی باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha