شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ |۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 7, 2024
حجت الاسلام شعیب صالحی

حوزه/ خطیب جمعه بندر خمیر هرمزگان گفت: رفع مشکل کمبود نیروی کادر درمان در بیمارستان بندر خمیر به یکی از مشکلات و مطالبات بحق مردمی تبدیل شده است و لازم است جهت تحقق عدالت درمانی این مشکل رفع شود.

حجت الاسلام شعیب صالحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در هرمزگان، با اشاره به اینکه در شهر بندر خمیر مشکلاتی از لحاظ ساختاری و... وجود دارد، بیان کرد: وجود مشکل در زمینه اسکان پزشکان و کادر درمان، کوچک بودن شهر بندر خمیر و... موجب شده است تا استقبال چندانی برای حضور کادر درمان و پزشکی در این شهر وجود نداشته باشد.

وی اظهار کرد: از طرفی نزدیک بودن شهر بندر خمیر به مرکز استان نیز مزید بر علت شده است و همگی ترجیح می دهند بجای استقرار و اسکان در این شهر، در بندر عباس مشغول به کار شوند.

امام جمعه بندر خمیر هرمزگان در بخش دیگری از صحبت هایش، توضیح داد: بخشی از مشکلات درمانی به کمبود کادر درمان و پرستاران بر می گردد ،بخشی دیگر مربوط به نبود پزشکان متخصص در بیمارستان است.

وی افزود: کمبود نیروی کادر درمان و به ویژه پرستاران موجب شده است تا فشار مضاعف کار بر روی دوش کادر فعلی بیفتد و بارها خود کادرمان فعلی نیز گلایه مند بوده اند که به دلیل کمبود نیرو، متحمل فشار کاری زیاد می شوند.

حجت الاسلام صالحی عنوان کرد: وقتی تمام حجم کار بر روی دوش تعدادی محدود قرار گیرد؛ سبب می شود تا کیفیت کار و خدمات رسانی مطلوب و هر چه بهتر نیز کاهش پیدا کند و همین امر موجب نارضایتی مردم از دریافت خدمات درمانی و پزشکی می شود.

خطیب جمعه بندر خمیر هرمزگان با اشاره به اینکه رفع مشکل کمبود نیروی کادر درمان به عنوان یکی از مطالبات بحق مردم در خطبه های نماز جمعه مطرح شده است، گفت: خواسته و مطالبه مردم این منطقه این است که در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و در ساختار وزارت بهداشت و درمان؛ شهرهای این چنینی همچون بندر خمیر مورد توجه و نگاه بهتری قرار گیرند تا شرایط به گونه ای رقم بخورد تا تمامی اقشار بتوانند از خدمات بهداشتی، درمانی و پزشکی بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: بندر خمیر شهری تلفیقی از ۵ درصد مردم شیعه و ۹۵ درصد مردم اهل تسنن است و باید خدمات در این قبیل مناطق پررنگ تر باشد تا الفت و اتحاد مسلمین و مسلمانان بیشتر نمود پیدا کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha